Waarom duurt het 7 weken voordat je de urn terug krijgt als iemand gecremeerd wordt?

Bij een begrafenis kun je meteen daarna naar het graf om je dierbare te bezoeken. Bij een crematie duurt het ongeveer 7a8 weken voordat je over de as kunt beschikken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

De as moet volgens de wet een maand in het crematorium blijven. Daarna kunnen de nabestaanden bepalen wat er met de as gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een onterechte min hier.....van mij een plus+

Andere antwoorden (2)

Dat doet en omdat indien er een misdrijf wordt geconstateerd men de asresten nog kan onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is in België anders, wij waren daar laatst voor een crematie en één uur na de crematie kregen we de gloeiendhete urn mee naar huis... Waarom dat het in Nederland dan zo lang duurt is me een raadsel... Na een uur zou het hier ook mee kunnen...