Ben je gek als je normaal doet?

mensen zeggen altijd dat als je je anders gedraagt je gek doet/ben. maar ben je ook gek als je (voor jouw doen) normaal doet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet het niet maar dit als relativering van gek zijn: Stef Bos Gek Zijn Is Gezond
Hij loopt op straat
Recht op zijn doel af
Hij ziet een vrouw
Hij kust haar op de mond
Ze schrikt, zeg zegt
"Jij moet gek zijn"
Hij zegt
"Gek zijn is gezond" Ze wil hem slaan
Maar hij kan nog net bukken
Ze slaat mis
Ze dondert op de grond
Ze zegt "H?, jij moet gek zijn"
Hij lacht
En danst wat in het rond Gek zijn is gezond
Gek zijn is gezond
Morgen ben ik God
Vandaag ben ik Napoleon
Gek zijn is gezond Hij kijkt haar diep
Diep in de ogen
Hij zegt
"Jij moet de ware liefde zijn"
Zij zegt "Jij bent gek"
Hij zegt "Jij bent blond
En trouwens gek zijn is gezond" Ze laat zich langzaam
Langzaam overwinnen
Ze spreekt opeens een andere taal
Ze zegt
"Ik wil vandaag opnieuw beginnen
Ik ben m'n hele leven al normaal" Gek zijn is gezond
Gek zijn is gezond
Morgen ben ik God
Vandaag ben ik Napoleon
Gek zijn is gezond Oui, je suis, Napoleon. Mais je ne parle pas
francais. C'est une situation miserable!
Et je pense..., je pense donc je suis et
je suis fou mais... Naturellement Gek zijn is gezond
Gek zijn is gezond
Morgen ben ik God
Vandaag ben ik Napoleon
Gek zijn is gezond Dit nummer staat op de volgende uitgaves: Stad En Land (Album)
Live 1992-1998
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zat er aan te denken; maar niet iedereen snapt Stef Bos.
Maar hij heeft wel gelijk; gek zijn is gezond!

Antwoorden (9)

Het merendeel van de mensen gedragen zich in gezeldschap (prive, werk, vereniging, vakantie etc) anders dan ze in werkelijkheid daadwerkelijk zijn. Dus als je je een keer gedraagt zoas je echt bent (normaal gedraagt dus) dan wordt dit al snel als gek getypeerd.
Dus indirect ja, je bent gek als je normaal doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee je bent niet gek als je normaal doet.
het kan wel zijn dat anderen jou gek vinden omdat zij daar anders over denken.
maar als jij zelf vind dat je normaal doet ben je gewoon normaal en zijn de anderen eigenlijk gek
14 jaar geleden
Jazeker. Mijn wijze grootvader placht te zeggen: 'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.'

Daarmee wordt de individuele waarde van elk persoon onderstreept lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er in zijn geheel aan wat jij verstaat onder normaal doen. Als jij het normaal vindt om in je neus te poeren waar iedereen bij is dan zullen mensen dat niet normaal vinden. Jouw normen en waarden hoeven niet de normen en waarden te zijn van andere mensen. Dus dan kan jij wel normaal doen maar vinden mensen je toch nog gek.

Sommige mensen vinden het bijv. normaal om in een restaurant mobiel te bellen, ik vind dat niet normaal.

Sommige mensen vinden het leuk om een gele broek, een rood shirt, en paarse sokken aan te doen. Ik vind dat gek.

Tja, wat is nu eigenlijk normaal?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is heel relatief. Er bestaat geen normaal of gek..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach ja wat is gek en wat is normaal????
Mensen hebben snel een oordeel over andere.
Als je maar je zelf kunt zijn en je prettig voelt.
Soms kan ik ook wel eens heel gek doen ,dat is meer enthousisastme en blij zijn en goed gehumeurd zijn. De clown uithangen. Maar dat past wel bij mij. Dat weet iedereen. En wordt het wel normaal gevonden ;-)
En als ik 'neutraal ' over kom dan zou dat normaal kunnen lijken. Maar ja nogmaals wat is normaal??? Voor mij is niemand gek en hoeft niemand "normaal "te doen ,omdat ik er geen uitleg over heb. Iedereen mag zijn wie die is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet zo gek als je normaal doet, maar dan ben je wel bijna de enige en dat is wel gek...

Nee hoor, gek ben je als je denkt dat je normaal bent...

De meeste mensen in een gekkenhuis zullen je vertellen dat ze normaal zijn, maar zeker niet gek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Niemand is 'gek'. Het is een stempel die je al gauw opgeplakt krijgt door anderen als je dingen doet of zegt die afwijken van de gewoontes of meningen van die anderen. Maar ieder mens is uniek, ieder mens is anders geschapen, dus ieder mens wijkt af van elkaar. Er bestaan dus helemaal geen normale of gekke mensen.

Als er tegen je gezegd word "Jij bent gek!" of "Doe niet zo gek!" betekent dat vaak dat mensen het niet met je eens zijn. Want het wijkt af van wat die mensen als 'normaal' beschouwen.

Antwoord is dus: nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste: Normaal bestaat niet !!!!!! wie zou dat kunnen bepalen ???

Normaal doen is gewoon jezelf zijn..... als iedereen dat zou doen zou normaal al snel niet meer bestaan...
helaas zijn en blijven mensen kudde dieren dus zullen we nog lang "normaal" moeten zijn......

Volgens de normale standaard ben ik ook gek.... ik functioneer echter stukken beter dan sommige "normale" mensen.....

En net als normaal bestaat gek gelukkig ook niet :) niets om je druk om te maken dus (behalve kortzichtige mensen dan...)