Laatst 112 gebeld. Hoe kom ik te weten hoe het is verlopen met de gewonde?

Ik was laatst met een vriendin getuige van een ongeluk met een auto en een fietser. Wij waren als eerste ter plaatse en ik heb toen 112 gebeld. Maar nu zou ik wel graag willen weten hoe het met de gewonde is afgelopen.. Heeft iemand enig idee hoe ik hier achter zou kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Daar kun je niet achter komen. De meldcentrale zal geen medische informatie doorgeven (als ze uberhaupt al iets te weten komen na de ambulance-rit), en als ze iets weten geven ze dat niet aan je door. Het ziekenhuis zal ook geen medische informatie geven. Ik vermoed zelfs dat het voor de zieke/gewonde niet eens mogelijk is om jou telefoon- of NAW-gegevens te achterhalen. Ik weet uit ervaring dat de politie na een ongeluk niet eens direct te horen krijgt hoe ernstig het letsel is. Vaak vragen ze dat wel na, omdat er soms extra onderzoek moet worden gedaan naar het ongeluk (indien er sprake is van langdurig letsel). Soms kan de patient dit zelf terugkoppelen naar de politie.