Ik heb een bijsluiter gevonden (bron), en daar staat dat niet uitdrukkelijk in vermeld. Maar wat je wel ziet: Het middel kan als bijwerking diarree geven (hoeft dus niet, maar kan eventueel wel). Als je diarree aanhoudt, weet je dan dus niet meer of dat nog 'deze' diarree is die maar niet overgaat, of dat het een bijwerking is en je met de deflatine moet stoppen.

Je ingewanden zijn duidelijk een beetje de kluts kwijt. Ik zou er niet verschillende middeltjes op loslaten. Eet, verspreid over de dag, kleine maaltijden. Neem geen koolzuurhoudende dranken (prik). Eet geen producten die gasvorming geven (uien, prei, bonen, kool). Neem geen alcohol en geen zwarte thee. Daar zit looizuur in, en dat is ook niet zo leuk voor je maag. Groene of witte thee is prima.
Zorg dat je voldoende drinkt. Neem voldoende vezels; die nemen vocht op in je darmen en reguleren je stoelgang: niet alleen als je verstopt zit, maar óók als je diarree hebt.

Zo kun je zien of je klachten afnemen of juist toenemen. Als ze aanhouden of erger worden: naar de dokter.