Ben ik aan het eind van de puberteit?

Ik ben een jonge en wordt in juni 18 jaar. Ik ben klein van stuk(1.76m) en mensen schatten mij vaak 1 of 2 jaartjes jonger in. Ik heb vol schaamhaar, redelijk okselhaar maar 0% gezichtsbeharing. Ook is mijn penis nog klein. Ben ik al aan het eind of kan ik nog gaan groeien inclusief penis?

bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
10 jaar geleden
Wat vind jij klein?
De gemiddelde lengte van een penis in erectie is 14,3 cm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Penis

Antwoorden (1)

De kans dat jij nog gaat groeien is heel klein, als je in de bron kijkt zie je dat de gemiddelde jongen van jouw lengte nog maar een cm groeit na zijn 18de verjaardag maar dat blijven gemiddelden natuurlijk.

Je bent nu 5 cm korter dan de gemiddelde man en dat is de gemiddelde Nederlander van een poos geleden. Doordat er veel allochtonen bij zijn gekomen is dat gemiddelde wel wat aan het dalen.

Gezichtsbeharing kan nog komen tot je 25ste.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je ziet hieronder ook dat je eigenlijk alles al gehad hebt moeten hebben:

Wat verandert wanneer bij jongens?
? Groter worden van ballen: 10-13,5 jaar (gemiddeld: 11,8 jaar).
? Schaamhaar: 10-15 jaar.
? Langer worden: 12-16 jaar (gemiddelde groeipiek: 14 jaar, meestal 1 jaar na groter worden van de ballen).
? Groter worden penis (eerst dikker, dan langer): 11-14,5 jaar (meestal 1 jaar na groter worden ballen; bij de meesten is hij op 15 jarige leeftijd volgroeid);
? Beginnende baard in de keel: 11-14,5 jaar (gemiddeld: 13,5 jaar);
? Eerste zaadlozing: 11-15 (gemiddeld tussen de13 en13,5; meestal 1 jaar na penisgroei);
? Haar onder de armen, op het lichaam en op de bovenlip, bakkebaarden: 2 jaar na schaamhaar;
? Volle baardgroei: 4-5 jaar na schaamhaar.

Als je je toch zorgen maakt om je penis kun je een afspraak maken met de huisarts.