Ben ik echt een autist?

Ik vroeg me al een tijdje af of ik een autist ben omdat vele van mijn vrienden en familieleden, die me dus goed kennen, soms een opmerking maakten. Ik heb daarom deze test gedaan: http://tests.psychologiemagazine.nl/Gezondheid/Test%20autisme?pagina=18 en mijn score was 37. Blijkbaar is dit zeer hoog want er staat dat mensen met Asperger of met een hoogfunctionerend autisme rond de 35 scoren.
Nu maak ik me dus helemaal zorgen! Toch heb ik via school bv. nooit opmerkingen gekregen en heeft ook niemand mij, of mijn ouders, ooit aangeraden me te laten testen.
Weet iemand nog goede tests (online) waardoor ik meer zekerheid krijg?
En ik heb geen idee of het iets uitmaakt, maar ik ben 16 jaar..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

Een simpele internet quiz is echt geen indicatie of je autistisch bent of niet.

Als je hier zorgen over hebt, dan is het beste om gewoon een onderzoek bij een expert aan te gaan.

Leg dit wel eerst voor bij je familie in een SERIEUS gesprek, heb het erover en vraag wat zij echt denken. Een opmerking of een grap hoeft niet meteen een serieuze observatie te zijn, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt een test doen, ga naar de huisarts voor een verwijzing en/of meer informatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan best zijn dat je meer kenmerken dan een gemiddeld persoon hebt van autisme. Dan kun je bij zo'n test uitkomen op een score die op autisme duidt. Nou zijn dit soort tests die je op internet vindt geen officiële tests, wel een indicatie. Om autisme vast te stellen, heb je een uitgebreid onderzoek van een psychiater of orthopedagoog nodig. Als je echt behoefte hebt aan zekerheid hierover, kun je je door zo iemand laten testen.
Maar dan nog.... Stel dat het zo is, stel dat je bijvoorbeeld asperger hebt.... Daar verander jij niet van. Jij bent altijd al geweest wie je bent, daar verandert een naam van wat je zou hebben niets aan.
Je moet je afvragen of je iets anders zou gaan doen wanneer je zou weten dat je bijvoorbeeld asperger zou hebben. Als dat zo is, als je denkt dat je er iets aan hebt om het te weten,maan kun je overwegen je te laten testen, als jij tevreden bent hoe het nu gaat, ook al reageer je soms misschien anders dan anderen, dan zou ik gewoon lekker doorgaan zoals je nu al leeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Asperger of een andere vorm van autisme wordt niet erger, ook niet minder erg. Wel kan iemand problemen krijgen door weinig contact met anderen, of juist floreren doordat er goed met hem om wordt gegaan en doordat hij zelf hoe hij ermee om moet gaan. Maar wanneer degene om wie het draait op dit moment gelukkig is, niet tegen problemen aanloopt, vrienden en familie heeft die weten hoe ze met hem om moeten gaan, dan is kennelijk al aan de voorwaarden voldaan om te floreren. Dan heb je echt geen etiketje nodig.
Er zijn meerdere testen gedaan met testen op internet.
De meeste zijn waardeloos en ze kosten alleen maar veel geld.
Ik heb ooit een test laten doen voor beroepskeuze. Heb die na afloop aan een andere beroepskeuzeadviseur en tevens vriend laten zien. Die vond de test waardeloos. Ikzelf ook en ik heb er wel van geleerd. De test was zo slecht dat het resultaat ook te manipuleren was. Zo heb je ook de testen van datingsites. Die zijn vergelijkbaar. Vaak zit er ook een vervolg aan vast. Ze zijn alleen maar bedoeld om je te lokken om een cursus of andere testen te volgen. Meestal is het een indicatie voor degene die de test heeft gemaakt om informatie te verzamelen over een potentiële klant.

Probeer anders eens een tijdje iets gezonder te leven. Dan word je vanzelf iets helderder worden als dat het probleem mocht zijn.
Als je een puber bent dan moet en mag je je helemaal geen zorgen maken. Dan zijn je hersenen namelijk volop in ontwikkeling.

Ja, je bent nog een puber en de mensen die je kennen hebben er nooit over geklaagd dat je autistisch bent of lijkt.
Vraag het anders aan hen, die hebben meer verstand van jou. :-)