Na de zwangerschap nog steeds een dikke buik, na 1 jaar!!hoe kan ik hier vanaf komen?

Na mijn zwangerschap was ik 30 kg bijgekomen, het meeste is er nu wel af, maar die buik blijft!! Ik eet verder gezond, drink veel en alleen maar water, en snoep niet. Verder ga ik 3 keer per week 1,5 uur fitness, cardio en buikspieren. Maar schiet er niet veel mee op,zit hier echt heel erg mee!! Wie heeft advies ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
wat eet je precies op een dag? misschien eet je te veel of te weinig.
Probeer wat meer krachttraining te doen, en iets minder cardio en buikspieren trainen. Liever meer met je armen en benen trainen.
Meer spiermassa = hogere vetverbranding. En gefeliciteerd met de kleine :)

Antwoorden (2)

Mijn vriendin was wel te veel aangekomen tijdens de zwangerschap, maar die buik was haar grote probleem!!

Binnen een week na de bevalling is ze begonnen met een ijzersterk ritme van buikoefeningen, alleen maar buikoefeningen, omdat ze zo snel mogelijk van die enorme buik af wilde.
Dat lukte, ik weet niet meer hoe lang het duurde, maar wel dat ze er "altijd" mee bezig was, ik dacht 2 of 3 x per dag 3 keer 15 (of 20) buikoefeningen (voeten ergens onder en omhoog komen).

Een andere vriendin van mij heeft van haar vriend de beste oefening geleerd die ook nu bij een ex-zwangerschaps buik toegepast kan worden : op je hurken op de grond en je dan verplaatsen door te springen : wel op je hurken dus!! Dit is zeer zwaar, maar uiteindelijk geweldig qua resultaat. Het enige probleem is dat je wilt opgeven, omdat het zo zwaar is, maar je kunt het afwisselen met "gewone" buikspieroefeningen.

[Wat je eventueel ook nog kunt proberen is met een hoepel je taille gebruiken en daar word je ook slanker van, als extra oefening.]

Toegevoegd na 10 uur:
De oening op je hurken heet : kikkeren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Selectief afvallen kan niet, buikspieren kun je wel trainen, maar geen garantie dat de laag vet erover weg gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ritsuka: twee vriendinnen die het tegendeel bewezen, alhoewel de hurk-methode voor meer afvallen zorgde, omdat het zo bijzonder intensief en vermoeiend is.
Ritsuka
11 jaar geleden
Meer sporten is meer vetverbranding, waardoor het vetpercentage wat lager werd.
Bij deze personen was het resultaat als eerste te zien op de buik, maar ik ken ook mensen waarbij je het eerst ziet aan het gezicht en de benen, en pas als allerlaatste op de buik.
Je lichaam kiest zelf waar ze het langst het vet vasthoud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en Nee: het is afhankelijk van je lichaam en afhankelijk van de soort oefening die je doet èn de intensiteit.
Ritsuka
11 jaar geleden
Voornamelijk afhankelijk van je lichaam, maar meer bewegen en oefeningen doen die je leuk vind is altijd goed :)
Het feit dat je buik nog dik is na de zwangerschap heeft ook te maken met het feit dat je buikwand en buikhuid uitgerekt zijn. Het is erg lastig je buik weer strak te krijgen zelfs wanneer je buikspieren weer in vorm zijn en je gewicht weer (redelijk) op peil is. Verder is het natuurlijk ook individueel hoe je buik er (voor of na een zwangerschap) uit ziet, moet je net geluk hebben.