Kun je hiv te krijgen door gebruik lippenbalsen terwijl diegene van wie het balsem is besmet is met hiv en beiden een sneetje op de onderlip hebben?

ik heb lippenbalsem gebruikt van een hiv positief persoon beide hadden we op dat moment een klein sneetje op de onderlip door de kou lippenbalsem lag gwn op tafel op dat moment en hij heeft em af en toe gebruikt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik zou als ik u was u laten testen er is namelijk een grote kans dat u wel hiv positief bent
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Lekker paniek zaaien of niet dan - van mij. Tuurlijk de kans bestaat, maar om nu meteen te brullen dat de kans groot is. Jij gaat zeker ook niet naar een WC waar net iemand op gezeten heeft die HIV heeft, of schud geen handen met zo iemand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alvorens dat je zo iets verkondigd, zou ik mij toch eens verdiepen in het onderwerp HIV en Aids. Waarschijnlijk zal je in uw gedachte ook seropositief HIV worden van te kussen,of iemand een hand geven.
Buiten het lichaam gaat het HIV virus snel dood.
Hierdoor hoeven mensen ook niet bang te zijn om HIV op te lopen door een wc-bril of iets dergelijks.
Als ik jou was, zou ik me niet druk maken. Je hebt geen direct contact gehad met bloed of sperma van deze persoon. De kans op besmetting is hierdoor héél erg klein.

Maar mocht dit in je hoofd blijven spelen, dan kun je voor je eigen gemoed altijd jezelf laten testen. Zo'n test is overigens een half jaar na het eventueel oplopen van het virus pas betrouwbaar.

In onderstaande link nog wat info om mijn 'uit-het-hoofd-info' te toetsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onwaarschijnlijk dat je op deze manier besmet gaat geraken, omdat het virus mar beperkt in tijd kan overleven in de buitenlucht. De balsem geeft ook een beschermde laag en omdat het virus geen eigen mogelijkheid heeft om te bewegen zal het risico hier minimaal of onbestaand zijn. Een sneetje wordt door het lichaam hermetisch afgesloten, zelfs wanneer het sneetje resent is want binnen een minuut is er stolsel ontstaan. Hierdoor kan het het virus niet binnendringen in het lichaam. Zelfs als er een virus in de bloedbaan terecht komt wil dat nog niet zeggen dat je besmet gaat met het HIV virus. Hiermee wil ik het niet minimaliseren, want het risico is er altijd maar in uw geval wel zeer miniem.
Daarom is het verstandig om eens met een dokter te gaan praten en eventueel een test laten doen. Dit kan u dan geruststellen als het negatief is, want anders blijf je daar over piekeren.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je weet maar nooit!? laat het testen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar niet nodig om paniekerig te reageren, wegens het zeer kleine gevaar. Zoals ik al schreef laten testen voor de eigen gemoedsrust.. Trouwens heeft het geen enkel nut om daags na het kontact u te laten testen. Rustig naar de dokter gaan die u dan antivirale middelen gaat geven. Dan zal de dokter bepalen wanneer je de test moet uitvoeren