Wat zou de oorzaak zijn van Gevoelige borsten?

Ik heb de pil geslikt en was ermee gestop na 7 dagen. ong 3/4 dagen later werd ik dus alweer ongesteld (1,5 weken na d vorige menstruatie). Nu ong 2 weken na myn laaste menstruatie heb ik pynlyke borsten. Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief. Ik vraag me dus af waaraan het zou kunnen liggen die pynlyke borsten want test was negatief. Hebben jully miss een iedee!?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Joh dat krijg je af en toe zonder enige reden. Gewoon je hormonen die op hol slaan... ( of het dragen van een verkeerde bh)
Niet teveel aandacht aan besteden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben een keer naar de huisarts geweest hiermee hahaha, omdat ik me zorgen maakte, maar nu blijk ik dat ineens vaker te hebben (normaal nooit). Vaak inderdaad hormonen, vooral bij de pil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
p.s met de pil moet je niet zomaar stoppen/beginnen..niet ermee rommelen. Denk daar voortaan aan. Als je aan de pil begint, hoor je ook te weten dat als je stopt, jij 'ongesteld' wordt. In de toelichting komt het over alsof je daarvan stond te kijken.
Ritsuka
11 jaar geleden
Waarom na 7 dagen alweer gestopt?

Antwoorden (2)

Pijnlijke borsten zijn meestal een gevolg van een hormoonschommeling of verstoring, of een zwangerschap. Het laatste heb je zelf al uitgesloten, het eerste is duidelijk aan de hand. Als je na één week de anticonceptiepil te hebben geslikt er al weer mee stopt, dan is jouw hormonenhuishouding door de war geraakt. Je hebt misschien teveel oestrogenen in je, en daardoor kan zich vocht gaan ophopen in de borsten. Hierdoor gaan die zwaar en pijnlijk aanvoelen.
Amadea
11 jaar geleden
Je hebt flink liggen rommelen met je hormoonhuishouding. Zorg dat deze weer een beetje normaal wordt, dan zal waarschijnlijk het pijnlijke gevoel in de borsten wel weer beter worden. Maak dus eerst een complete cyclus af met je pil.
Intussen wel consequent je lichaam blijven controleren.
jc54