Ik word achtervolgt door iemand, wat kan ik nu het beste doen?

Ik ben nu op korte tijd voor de derde keer dezelfde man tegengekomen hij is denk ik 2x mijn leeftijd, elke keer zegt hij dat hij me wil leren kennen en allemaal rare dingen enzo hij zeurt echt maakt niet uit hoe bitchy ik ben over dat hij weg moet gaan, hij volgt me dan ook als ik wegloop.. Ik begin nu echt bang te worden, ik weet wel waar hij woont dat had hij uit t niets gezegt, maar ik durf niks aan mijn ouders te zeggen het liefst ga ik naar de politie want wat als dit erger word... Wat moet ik nu doen...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als allereerste nu direct aan je ouders vertellen! Daar zijn het je ouders voor.
Kan dat om een of andere reden echt niet, dan nu een andere volwassene opzoeken of bellen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
WAAROM durf je niets aan je ouders te vertellen. Stel je voor dat je zelf een dochter had, zou je dat niet willen weten zodat je er wat aan kan doen? Dan kun je toch samen naar de politie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze weten het nu maar ik durfde het niet echt te vertellen ik weet niet waarom maar ik denk dat ik ze gewoon niet van streek wou maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je de rest van je leven dan iedereen die in zo'n situatie zit zeggen dat ze het WEL moeten vertellen. Zo help je anderen ook. Ik zeg dat ook tegen mijn eigen kinderen: leuke geheimpjes mag je voor jezelf houden maar vervelende geheimpjes die deel je met je ouders! Samen is er een oplossing voor te vinden die je in je eentje niet weet of kan.

Het beste antwoord

Ga inderdaad naar de politie en doe aangifte van stalking, dit kan vreselijk uit de hand lopen als er niet tijdig een halt wordt toegeroepen aan het persoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer zo veel mogelijk informatie over de persoon in te winnen. Controleer het adres waar hij zegt te wonen, schrijf eventueel bekende voertuiggegevens op, schrijf uiterlijke kenmerken op van de persoon. Probeer onopvallend foto's te maken van persoon en eventueel vervoersmiddel. Probeer verder te achterhalen met wie hij omgaat. Heeft hij een partner, kinderen? Tsja, een beetje rechercheren. Maar geloof me, je zult je zekerder en sterker gaan voelen. Je krijgt een ogenschijnlijke dreiging onder controle. Maar praat er ook over met je ouders en of vertrouwenspersoon op school (Als je nog op school zit). Je kunt er ook met de politie over praten, en ook dan is het handig als je kunt aangeven over wie je het hebt....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Ga nooit zelf achter iemand aan een vreselijk slecht advies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ze hem niet beter uit de weg gaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Levensgevaarlijk advies. Hier zou hij een erkenning in kunnen zien dat zij ook wat wil hebben met hem, daarnaast kan zij dan aangepakt worden voor stalking. Als er ooit een prijs gegeven mag worden voor het slechtste antwoord tot op heden maak je een goede kans.
Je moet je ouders inlichten. Wat is er schaamte vol aan als iemand je lastig valt. Daar kan jij toch niets aandoen. Als je stalker je vader ziet of je oom je grote broer Dan deinst hij wel terug. Doe aangifte of maak melding bij de politie. Niet afwachten maar roep hulp in.