Word een borst correctie vergoed?

Ik zou willen weten of het vergoed word of niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Amadea
11 jaar geleden
Bij welke zorgverzekering zit je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En om wat voor correctie gaat het dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen borstverkleining??
Correctie is als iets mis is met je borst.
Enz. Let er op je moet en BMI onder de 28 hebben anders word hij niet vergoed.
Uitzonderingen daargelaten maar die zijn zelden.. Met speciale gevallen. Ik heb vorig jaar gedaan daarom is mijn nickname ook dit;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat echt om een correctie want ik heb al cup f zijn ik 15 ben . Ze zijn heel snel gegroeid dus ik heb allemaal striae. Ze hangen zo erg dat de tepels naar benede wijzen.... Ik weet eerlijk gezecht niet wat mijn bmi is. Ik ben 1.75 lang en weeg 70 kilo is misschien wel beetje zwaar maar heb alsnog maat M. ik denk dat er ook veel gewicht in me borsten zit. Dus ik zou ze graag weer in 'model' willen hebben als ze daardoor kleiner worden vind ik dat ook niet erg want ik heb ook last van me rug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zins*
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anouk dit heet verkleining.
Laat je even informeren door een arts.
Huisarts enz.
Je kunt beter wachten tot je 18 bent.
Maar dat is een mening van je huisarts.
Heb je verder klachten.
Draag je goede bh's
Fysio al geprobeerd voor klachten. Ga niet over een nacht ijs!!!!'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.timmenga.com/nl/behandelingen/borstverkleining/ Lees dit maar heel nuttig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stuur mij maar een pbtje
Amadea
11 jaar geleden
Jouw BMI-cijfer, Anouk, is 22.9 en dat betekent dat bij jouw lengte je gewicht goed is. http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/bmi-meter.aspx Vanaf welke leeftijd kom ik in aanmerking voor een borstverkleining?
In principe als de borst is uitgegroeid, dus na de puberteit. Dat is niet zozeer afhankelijk van de leeftijd, maar meer van de ontwikkeling van je lichaam. Veelal is men dan rond de 16 jaar. Als de borsten al eerder aanleiding geven tot klachten, zoals bij extreem snelle groei, dan kan het noodzakelijk zijn om al eerder te opereren. Liposuctie van de borsten wil dan ook wel uitkomst bieden, zodat de echte borstverkleining nog kan worden uitgesteld.
http://www.medcentric.nl/index.php?menu=vragen&groep=24

Het beste antwoord

Het hangt van jouw zorgverzekering af. Ik zit bij VGZ, en die meldt het volgende daarover:

- VGZ vergoedt een borstverkleining van cup DD/E en groter. U moet dan aantoonbare lichamelijke klachten hebben die u fors beperken en die veroorzaakt worden door de zwaarte van de borsten. Wij wijzen u erop dat uw gewicht niet te hoog mag zijn. Bij het opereren van te zware mensen is er namelijk een grote kans op complicaties en een aanzienlijk kleinere kans op een goed resultaat.
- Het ‘liften’ van hangende borsten wordt niet vergoed.
- Correctie van ongelijke borsten komt alleen voor vergoeding in aanmerking als de borsten twee cupmaten of meer van elkaar verschillen. Dit kan worden gezien als verminking. Er is in dat geval slechts een vergoeding mogelijk voor de verkleining van één van de borsten. Zijn de borsten ongelijk door een borstreconstructie na een (gedeeltelijke) amputatie, dan zijn ook andere manieren van correctie mogelijk.
- Ingetrokken tepels worden gezien als een ‘natuurlijke variant’ van de menselijke vorm. Een correctie hiervan wordt dan ook niet vergoed.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je reactie! Was nuttige informatie voor mij.
Dankjewel