Hoe gaat het verhaaltje dat je beter in een gevangenis kan zitten als bejaarde dan in een verzorginshuis ?

Ik heb ooit een verhaaltje gelezen op internet het was of facebook of op hyves, het verhaaltje ging over dat je beter als bejaarde in een gevangenis kan zitten want in een gevangenis wordt je beter behandelt.

Het ging ongeveer zo: het is beter in een gevangenis te zitten, Want je krijgt 3 keer per dag eten je hebt 24 uur bewaking enz

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Wellicht bedoel je dit stuk, komt wel aardig overeen met jouw stuk:

"Oma is nog steeds beter af in gevangenis
Onze gevangenen in Nederland krijgen per dag 3 maal eten op de cel en kunnen hierbij gebruik maken van een keuzemenu. Elke dag mogen gevangenen wandelen en sporten.

Mijn moeder zit op een kamertje zo groot als een cel. Zij krijgt 2x per dag een kopje koffie, limonade is te duur. Drie maal per dag mag zij naar de eetzaal sukkelen, en eten wat de pot die dag schaft. Dokter en medicatie zijn, uiteraard tegen extra betaling beschikbaar.
Als het mooi weer, en als er genoeg personeel is, mag ze eenmaal per 14 dagen mee gaan wandelen in haar rolstoel. Gelukkig zijn er nog vrijwilligers die zich inzetten voor het goede doel, anders zag het er nog beroerder voor haar uit.
Haar haren wassen moet ze door familie laten doen, of er flink voor bijbetalen. Maximaal 1x per week even in een bad, en kleding moet ze zelf kopen. Hiervoor betaalt moeder meer dan duizend euro per maand.

Koffie of warm water is de hele dag beschikbaar. Ze hebben TV op de cel, en hoeven ook hiervoor niet te betalen.
De kleding die ze dragen is gratis en wordt keurig voor ze gewassen. Methadon en andere medicatie worden gratis verstrekt. De dokter komt, indien nodig, gratis langs.

Als de gevangenen daarnaast nog kunnen of willen werken verdienen ze tot 250 euro per maand bij.
Personeel
Er is in de gevangenis ruim voldoende personeel aanwezig. Soms is er meer personeel dan gevangenen. Zij moeten immers streng bewaakt worden of ze gaan lopen! Mijn moeder kan niet meer lopen.
Op gebied van netheid kan ik in het gevang van de grond eten terwijl bij moeder de stof-vlokken al weken in de hoekjes blijven liggen. Dit is geen verwijt aan het personeel. Je kunt geen groot gebouw proper houden met slechts een paar mensen. Je kunt geen 47 hulp-behoevende dag en nacht verzorgen met een paar verpleegsters.

Wat hebben onze oudjes toch misdaan?

Een teleurgestelde Nederlander"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaaaahhh dit is precies wat ik bedoel. super bedankt .