Wat is het beste tegen trillende handen?

Toegevoegd na 49 minuten:
Ik ben 18 jaar en heb erg last van trillende handen. maar niet over het algemeen, ik heb het alleen als ik weet dat ik met me handen moet gaan doen. Bijvoorbeeld: er is thuis visite en me moeder zegt tegen mij; ga eens een leuk liedje op de piano spelen. Dan begin ik al, er komt een zenuwscheut over mij heen en mijn handen trillen als een gek. Terwijl als mijn moeder er alleen bij is heb ik nergens last van. Natuurlijk heb ik al gegoogeld maar daar staat dat je het moet negeren en vooral niet moet ontwijken. Maar dit is echt onmogelijk voor mij om het te negeren. Dit vind ik erg vervelend en ik hoop dat er mensen zijn met goede tips!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Trillende handen en beta blockers werken heel goed.

--> maak een afspraak met je huisarts. Deze kan je informeren over je trillende handen probleem.

Voorbeeld maar voor advies echt naar huisarts!!!
Hoe kunt u essentiële tremor herkennen?
Als de trillingen regelmatig optreden zonder een duidelijke oorzaak of aanleiding, is er vermoedelijk sprake van essentiële tremor.

Wat kunt u zelf doen aan essentiële tremor
Sommige factoren kunnen een reeds aanwezige tremor verergeren.
Drink niet te veel koffie.
Drink niet meer dan twee glazen alcohol per dag.
Ga na of bij u spanningen of angst het trillen verergeren en bedenk hoe u die kunt verminderen.

Verschijnselen
Tremor is de medische term voor trillen, beven. Het is een snelle samentrekking van spieren zonder dat u er iets aan kunt doen.
Vaak heeft trillen een oorzaak: het tillen van een zware tas, koorts, hevige angst. Soms is een hersenaandoening de oorzaak, of het drinken van te veel koffie. Als er geen oorzaak is aan te wijzen noemen we het essentiële tremor.
Behandeling
Als er geen oorzaak wordt gevonden, kan uw arts propranolol voorschrijven.
Werking
De precieze werking is niet bekend. Overmatige prikkels veroorzaken de trilbewegingen. Propranolol remt deze prikkels. Het effect begint na een uur en houdt enkele uren aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meer caffeïne drinken en als je rookt, roken. Als je rookt en je wil toch geen trillende handen meer: Stoppen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Klopt niet. Van veel koffie, cola, of energydrink gaan je handen nou juist trillen. Dus je moet mínder caffeïne consumeren.