Wat veroorzaakt pijn op de huid?

De pijn komt veel voor rond mijn heupen, bovenbenen en armen. Ik ben ooit eens naar de huisarts geweest met het idee 'zenuwpijn' maar dat werd totaal afgekraakt. Nu ben ik toch benieuwd wat het veroorzaakt en wat het is. De huid is op zichzelf al pijnlijk en zelfs lichte aanrakingen voelen erg vervelend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Terug naar de huisarts en als je die niet meer vertrouwt neem je een andere....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je ook andere symptomen??
Het kan namelijk wijzen op een neurologische miscommunicatie. Gevoel wordt geinterpreteerd als pijn.
Ik heb dat ook. Soms kriebelt het ergens en dan krab ik even. En dan voelt het alsof ik met messen over mn huid heen snijd. En dat gevoel blijft dan een minuutje aanhouden.
Bespreek het met je arts. En anders een andere arts.

Antwoorden (2)

Het zou nog best eens overgevoeligheid kunnen zijn. Gebruik je drugs en of medicijnen? Zo ja, welke?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ehhhh is dit geen reactie geen antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij wilt graag geholpen worden, of hij wilt het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik alleen de anticonceptiepil.
Er zijn een aantal huidziekten waarbij een pijnlijke huid een belangrijke klacht is en de sleutel kan zijn tot de diagnose. Een voorbeeld is de casus van een man met onbegrepen grillige gehyperpigmenteerde schilferende laesies verspreid over zijn lichaam die steeds maar klaagde dat de huid ook zeer deed. Dit bleek pellagra te zijn, waarbij deze klacht een bekend fenomeen is.
Voor meer uitleg en soorten aandoeningen zie bron.
fremar