Waneer kom je in aanmerking voor een maagband of maagverkleining?

Zijn hier voorwaardens aan verbonden?Mijn neef probeert alles om af te vallen,maar helaas is zijn wil niet zo sterk om een dieet lang vol te houden,zelfs niet met hulp van een dieetiste.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Je komt in aanmerking voor een maagband of maagverkleining als je obesitas heb. Ik heb zelf een maagband en ik ben van de 145 nu naar de 101 en ik heb nu 6,5 in gespoten in mijn maagband. Ik ben eerst naar de huisarts gegaan en toen naar internist Dr.Dave Schweitzer in Voorburg, die heb mij de voor en nadelen voor mij op een rijtje gezet met diëtiste Nienke Ten Hoor die samen met nog meer dokters een team vormen voor dat soort operaties. Deze dokters vertellen mensen met obesitas wat haalbaar is en laten met medicijnen je eerst wat afvallen zodat de operatie minder risico`s met zich meebreng. Ze vertellen eerlijk wat ze denken wat haalbaar is en waarom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan moet ie met de huisarts overleggen of dat mogelijk is. Als die arts geen verwijzing in dezen geeft, zullen de kosten voor hemzelf zijn. Maar als er een wachtlijst in dezen is: dan zal ie andere ziekenhuizen moeten bellen. Desnoods in Duitsland of België.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-als je erg zwaar/dik bent zonder dat zulks van medicijnen komt
-als je overgewicht gevaar voor je gezondheid oplevert
-als er werkelijk geen enkele andere kans is om af te vallen

Toegevoegd na 1 minuut:
een maagverkleining- of band is een zware niet te onderschatten operatie met risico's. ook na de ingrijpende operatie zul je je aan voedings-voorschriften moeten houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet een fors overgewicht hebben.
Je krijgt na toestemming een uitgebreidst onderzoek en een langdurig psychologisch traject.
Er zitten namelijk veel meer nadelen aan dan dat je op het eerste gezicht zou denken.
De eerste stap zal dan ook naar je huisarts moeten zijn.