Niet tegen de stroom in zwemmen, maar meebewegen met de stroom en daarbinnen je eigen richting kiezen.

Mee bewegen met de beweging die er al is en daar gebruik van maken om je eigen doel te bereiken.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Niet teveel nadenken en de betreffende situatie aangaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mee laten voeren met je gevoel, de sfeer, zonder je over andere dingen zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je doet gezellig mee en je doet niet moeilijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Go with the flow" bedoelt niet te zeggen dat wat de meeste mensen doen ook de beste oplossingsrichting is, zeker niet in panieksituaties, maar het moet je wel de indruk geven dat het een goede reden kan hebben wanneer zo veel mensen voor een bepaalde oplossing kiezen. Het gelukkigst leven die mensen die zowel vertrouwen in elkaar en in zichzelf hebben. Wijsheid is te weten wanneer je tussen beiden kan en moet kiezen.

De uitdrukking “flow” slaat ook op een mentale toestand waarop alles stroomt: creativiteit en je werkt met plezier. In een flow voel je je sterk, alert en verricht je moeiteloos je werk. Je bent geconcentreerd en presteert op de top van je kunnen.
Je bent je bewust van je vaardigheden en hebt deze getraind en je geeft je intuïtie een rol in het creatieve proces.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen: go with the flow, dan ga je mee met de stroom. Je doet wat je denkt en je doet ook wat de anderen ook doen, zodat je het minste weerstand hebt. Dus de meest makkelijke of meest effectieve manier kiezen om een doel te bereiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je stoelgang je niet ergert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals de stroming van een rivier heb je de flow ( etymologisch afgeleid van fluctuare= meedrijven) waardoor je je moeiteloos mee laat gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een gevoelsmatige kwestie.
Je volgt het natuurlijke pad, je doet zonder te doen.

Je forceert niets, je laat het gebeuren binnen je handelingen, je geeft je handelingen de tijd en ruimte zich te voltrekken.

Een flow is een stroom, als een rivier. Er zijn veel verschillende flows, kies degene die bij jou past, die de richting opgaat waar jij heen wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je dan doet is jouw ding. Wat je dan absoluut niet doet is nadenken. Dus het gebeurd gewoon.

Als je aan het sporten bent, kom je soms in een bepaalde staat. Hierin gaat alles goed, hoef je geen moeite te doen en gaat het eenvoudig. Je hoeft niet meer na te denken over je stappen en acties. Je doet het gewoon. Dit is dus niet nadenken en zit je in een flow. Alles gaat perfect en vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaan met die banaan..!!