bestaat er ook internettherapie die geen cognitieve gedragstherapie is?

Internet (psycho)therapie is mij op het lijf geschreven, omdat ik heel gemakkelijk schrijf. Alle aanbieders ervan lijken echter niets anders in huis te hebben dan cognitieve gedragstherapie. Ik behoor helaas tot die 10% bij wie deze niet werkt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, deze bestaat. De vraag is alleen; wát wil je dan en waar woon je/kan je terecht. In de bron is een een genoemd, die behandeling heeft via internet (dus niet enkel therapie, zoals onderandere cgt). Alleen bij deze moet je wel ingeschreven staan, en ik vraag mij af of dit gebeurd, als je aan de andere kant van het land woont.

In de bron staat in ieder geval meer informatie over de internetbehandeling/therapie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Psychotherapie is volgens mij onder andere dat je jezelf uit, tegen een therapeut. Hij/zij zal jouw verhaal bijsturen en verdiepingsvragen stellen, waardoor er weer andere dingen omhoog komen, waar hij/zij je dan weer verder in begeleidt/stuurt. Dat zal dan al gauw cognitief worden. Dat wil je niet.

Als jij zo makkelijk schrijft, is het dan een idee dat je je schrijfsels mailt naar iemand (geen therapeut) die jij vertrouwt en die met jouw gedachten om weet te gaan?

En een dagboek is voor jou geen optie begrijp ik?