Waarom droom ik elke week over dood en moord?

Elke week is er wel een voorval.. ik ervaar het niet zo zeer als een nachtmerrie. Vaak over dat iemand mij wilt vermoorden, met een mes/bijl/geweer. Ik vlucht dan meestal.
Ook droom ik dat bepaalde familie leden dood gaan, en vannacht had ik wel een nachtmerrie toen iemand met een slagersmes mij wou vermoorden.. maar omdat ik lucide dromen heb/kan doen, realiseerde ik me wel dat het nep was.. maar heel eng

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
26.2K

Antwoorden (5)

Als het om dromen verklaren gaat zou 't kunnen betekenen dat je bang bent dat mensen je opzettelijk willen kwetsen. Ook kan het een verwerking zijn van gebeurtenissen of misschien een enge film?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de psychoanalyse van Freud beschrijft het de bewustzijn niveaus van de individu. Waarin hij aangeeft dat in deze niveaus de mogelijkheid bestaat dat er een verband is tussen dromen en dagelijkse belevenissen, situaties e.d.

Wanneer je deze opvatting vanuit de wetenschappelijke invalshoek bekijkt, wordt er gezegd dat deze theorie onvoldoende empirisch bevestigend is door experimenteel onderzoek.

Daarnaast wordt er vanuit morele aard deze opvatting gezien als 'de alwetende psychoanalyticus die zijn visie op onmondige patiënten verplicht te aanvaarden'.

Al met al wil ik hiermee zeggen dat er dus onvoldoende informatie is, om dromen ook daadwerkelijk te kunnen analyseren en toepassingen te vinden, waardoor deze droom ontstaat bij ieder individu.

Ik begrijp dat deze lucide dromen je soms een angstig gevoel geven. Ik heb eens wat rondgekeken op internet en kwam op de site droominfo.nl

Hieronder hun visie over dromen met:
Moord
Als je droomt dat je een moord gepleegd hebt, duidt dit op het beeindigen van een oude (slechte) gewoonte of denkwijze. Het kan ook het eind van een verslaving betekenen. Een ander uitleg van deze droom is dat je veel onderdrukte woede hebt, naar jezelf of naar anderen. Moord-dromen komen trouwens vaak voor als je niet lekker in je vel zit.

Wanner je getuige bent van een moord, duidt dit op een diepgewortelde boosheid op iemand. Denk er eens aan of het slachtoffer een eigenschap van jezelf symboliseert dat je kwijt wilt.

Als je zelf vermoord wordt, suggereert de droom dat een belangrijke relatie verbroken is en je af wil sluiten van je emoties. Het staat tevens voor ongebruikte talenten.

Dood
Als je droomt over de dood van een geliefde, suggereert dit dat je een bepaalde eigenschap mist die de geliefde met zich meedroeg. Vraag jezelf eens af wat deze
persoon zo speciaal maakt en wat je zo in hem/haar waardeert. Wellicht is het precies datgene dat je mist in jezelf of in je relatie.

Als je droomt over je eigen dood, duidt dit op een overgangsfase in je leven. Je wordt spiritueler en wijzer. Een alternatieve uitleg daarentegen is dat je wanhopig probeert te ontkomen aan de verplichtingen van het dagelijske leven.

Ik wil hierbij wel zeggen dat ik de betrouwbaarheid van de informatie op dit soort websites in twijfel trek, maar ik hoop dat jij er voor jezelf iets meer houvast in kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Als je zelf al twijfelt aan de betrouwbaarheid van de informatie, dan vraag ik me af waarom je zo een lange lap tekst plaatst met zeer twijfelachtige inhoud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik denk dat deze persoon graag een verduidelijking wil van zijn dromen.. en ik geef alvorens aan dat ik niet weet of dromen te analyseren zijn.. ik wilde deze persoon enigszins op weg helpen, door mensen die 'geloven' in deze theorie.. Ik vind dat de basis van mijn antwoord goed onderbouwd is.. en daarnaast geef ik zelf aan dat het analyseren van dromen sowieso relatief is. Het antwoord is daardoor niet goed of slecht.. Dus de aftrek in deze vind ik onnodig.. maar dat is en blijft je eigen manier van denken natuurlijk.
het kan zijn dat je paranormaal begaafd bent en dat jij uit de ogen kijkt van iemand die vermoord is of nog gaat worden, misschien wel sterk, maar alles kan tegenwoordig. Je hebt er zelfs films van enzo, met dit soort dingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het waarom kan niemand jou geven, het is gewoon zo...

Dood en moord daar hou jij je mee bezig in je slaap, daarom droom je erover...

Als het lucide is, dan kan het niet meer eng zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien ben jij een erg gevoelig persoon die zich veel aantrekt van wat er allemaal gebeurt en helaas is er veel geweld en agressie.Het nieuws op tv gaat vaak over agressie en waarschijnlijk ventileer je dat in je dromen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha.. ik ben juist het tegenovergestelde