Als je een kind hebt maar hij/zij overlijdt mag je dan als je daarna nog een kind krijgt deze dezelfde naam geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja dat mag zo lang het om een naam gaat die binnen de wet valt bepaal jij de naam van het kind.
ronron1212
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Is het dan ook toegestaan twee kinderen die allebei leven, dus bijvoorbeeld twee broertjes, allebei Piet te noemen? Zou dat ook bij een tweeling mogen?
ronron1212
11 jaar geleden
Ja waarom niet het is aan de ouders.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
de vijf zoons van George Foreman heten allemaal George
anneliez
11 jaar geleden
zeven zonen had moeder , allen heetten Peter, behalve Iwan die Wankja heette. (geen idee meer van wie dat gedicht is)
Amadea
11 jaar geleden
Slauerhoff: De schalmei.
anneliez
11 jaar geleden
dank u ;)
Ja hoor, zelfs al geef je al je kinderen dezelfde naam, kan er volgens mij niets tegen gedaan worden (het is alleen niet handig)
Als je in de oude persoonsregisters zou kijken van de gemeente zie je dat zo'n 100 jaar geleden, toen de kindersterfte een stuk hoger lag, dat er in een gezin soms wel 3 kinderen waren met dezelfde naam. Als de eerste overleed dan kreeg de volgende die naam omdat men wilde dat vooral de stamhouder de naam van de opa kreeg.
anneliez