Hebben jonge mannen van niet-westerse volkeren ook vaak moeite hun voorhuid naar achteren te krijgen?

Ik lees vaak dat jonge mannen moeite hebben hun voorhuid over de eikel heen naar achteren te trekken. Dat schijnt te klemmen.

Hebben andere volkeren hier ook last van, of is dit typisch een probleem bij mannen van westerse afkomst?

Toegevoegd na 13 minuten:

Of, iets algemener: komt dit bij westerse jonge mannen vaker (of misschien juist minder vaak) voor dan bij jonge mannen van niet-westerse afkomst, of is er geen verschil?

Cryofiel
11 jaar geleden
Summo
11 jaar geleden
Ik had helemaal niet het idee dat dit bij westerse mannen zo vaak voorkomt. Ik heb echter geen literatuur om dit goed te onderbouwen.
Heb je zelf een bron?
Ik vind een verhaal dat slechts 10% van de amerikaanse jongens er bij de geboorte last van heeft en bij het grootste gedeelte zou het probleem verholpen moeten zijn als ze 16 zijn. Dan zou het percentage volwassen mannen met last dus heel laag zijn.
Ik kan je dus helaas niet helpen aan een antwoord hoe het met andere volken is gesteld.
http://www.aboutkidshealth.ca/En/HealthAZ/ConditionsandDiseases/GenitalandReproductiveDisorders/Pages/Phimosis.aspx
Cryofiel
11 jaar geleden
Het valt me op dat op GV met enige regelmaat vragen worden gesteld over dit onderwerp. Daardoor kreeg ik de indruk dat het een nogal vaak voorkomend probleem is. Toen vroeg ik me af of het bij westerse jongemannen vaker, minder vaak of even vaak voorkomt als bij jongemannen van andere afkomst.
Ritsuka
11 jaar geleden
jongens die geen problemen ermee hebben, plaatsen er geen vragen over, het percentage lijkt daardoor automatisch hoger

Antwoorden (1)

Ze hebben er niet vaker last van. Mede doordat niet westerse volkeren vaak geen voorhuid hebben door besnijdenis. Denk aan islam en het jodendom maar ook veel amerikanen laten zonder geloofsovertuiging zich besnijden.