Bestaan er hulpmiddelen of een website met tips/lotgenotencontact voor mensen die het heel erg heet hebben?

Ik heb het regelmatig zo heet dat ik niet in staat ben te functioneren, en koel me oa. door water over mezelf te gooien of natte kleding te dragen. Dit is echter niet praktisch, en ik ben op zoek naar hulpmiddelen waarmee je jezelf kan afkoelen, of tips van mensen die hetzelfde probleem hebben.
Zijn er websites, fora of patiëntenorganisaties waar zulke informatie te vinden is?

Ik ben al bij artsen geweest, maar zij kunnen er niks tegen doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je al eens doorverwezen naar een endocrinoloog? http://umcg.net/?page_id=289

Antwoorden (1)

Ga de hele dag warme thee drinken, dan krijgt je lichaam een seintje dat het te warm is en zal het af gaan koelen.Hetzelfde effect bereik je door je kleding nat te maken, het helpt even, maar daarna krijg je het veel warmer, omdat de thermostaat in je lichaam denkt dat je het koud hebt. Denk aan je kleding, draag katoen en geen kunstvezels, katoen ademt.