Hoe is het probleem 'Kissing rib' het beste te verhelpen?

'Kissing rib' is 't verschijnsel waarvan sprake is als door een te korte afstand tussen de zwevende rib en het heupbot tijdens bepaalde bewegingen contact tussen beiden komt, wat op den duur flink pijn kan gaan doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Door middel van manuele therapie, dan er verbetering worden geboekt.
Deze geneeswijze richt zich op de diagnostiek en behandeling van functiestoornissen in het houdings- en bewegingsapparaat in het algemeen en van de wervelkolom in het bijzonder.
Dit doet zij met behulp van specifieke manueel therapeutische onderzoeks- en behandeltechnieken. Meestal zijn het zachte, uiterst behoedzaam uitgevoerde passieve bewegingen aan een of meer gewrichten in het lichaam.
Soms wordt ook wel een korte snelle impuls uitgevoerd, die gepaard kan gaan met een 'knakkend' geluid. Men spreekt dan over het zgn. kraken.
Elke handeling wordt direct gevolgd door een test om na te gaan of verbetering van de bewegingsmogelijkheid heeft plaatsgevonden.

Een manueel therapeut is een fysiotherapeut, die na zijn opleiding fysiotherapie een post HBO- of post Universitaire opleiding in de manuele therapie heeft gevolgd.