Koop filet americain bij een goede slager en bewaar hem maximaal 2 dagen. Dan is er niets aan de hand. Hele kleine kinderen zou ik het niet geven, maar mijn dochter van 5 eet het heel graag. Ik ken best wat kinderen die het lekker vinden.
Wat betreft de chemische stoffen die erin zitten, dat is bij een goede slager niet zo. Ik ga altijd bij mijn vaste slager filet americain halen en die maakt het vaak nog even ter plekke voor me van tartaar met kruiden en een sausje. Superlekker en mager!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is rauw vlees... En daar zit altijd risico aan van bacteriën... En dat geld voor iedereen, kind of volwassene...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien het hier om rauw vlees gaat, is het af te raden om het te geven aan hele kleine kinderen. Voor volwassenen is het niet slecht, mits met mate gegeten, maar dat geldt voor al het voedsel.
14 jaar geleden
Vlees is sowieso af te raden voor kinderen onder de twee jaar. Filet americain moet je heel vers eten, iedere dag langer bewaren betekent meer bacteriën en dat is voor kinderen zeker nog schadelijker dan voor volwassenen. Tegenwoordig wordt er ontzettend veel conserveermiddel in filet americain gestopt. Vooral de "houdbare" soorten. Je kunt je afvragen wat dan beter is. Als je verse bij de slager koopt, gelijk diezelfde dag opeten. Het blijft rauw vlees.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet nét zo slecht... voor kinderen is het risicovoller. Net als leverworst. Prima voedsel voor volwassenen, maar voor kinderen echt af te raden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zit bomvol met chemische smaakmakers als E621, dus je kunt het als volwassene al beter zo min mogelijk eten.

Zou het dan ook zeker niet aan kinderen geven.

Het is verder rauw vlees en zit snel vol bacteriën.

En het zijn niet de meest gezonde bacteriën die er dan in zitten. Er zijn gelukkig ook hele nuttige bacteriën maar daarvan moet je er wel voldoende in je lichaam hebben om de slechte te overwinnen.

Neem geen onnodig risico, en geef het kinderen niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij (2 volwassenen en 2 kinderen 12 + 9 jaar) vinden filet americain echt heerlijk. We eten met z'n vieren bijna ieder weekend een bakje leeg. Hier doen we dan één of hooguit twee dagen over. En we hebben er nog nooit last van gehad.