Welke gezelschapsspellen kunnen mensen die fel beven toch spelen? Oplossing voor mensen die beven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen kant en klaar antwoord, maar:
Ik denk dat een ergotherapeut hier goed bij kan helpen! Er wordt 10 uur ergotherapie per jaar vergoed via de basis zorg verzekering. Er bestaan aangepaste spelletjes etc. en een ergotherapeut kan verder kijken wat de wensen zijn (misschien zijn er meer problemen in het dagelijksleven ) en een oplossing zoeken.
Je kan naar een ergotherapeut zonder verwijzing van de huisarts.

Het beste antwoord

Heel veel spellen die geschikt zijn voor blinden, zijn ook geschikt voor mensen met trillende handen, zo zijn er scrabble spellen met op het bord opgehoogde ruimtes om de blokjes in te leggen, zodat deze niet verschoven kunnen worden, maar ook grote Yahtzee blokken, zodat je met trillende handen meer schrijfruimte hebt, ook Mens erger je niet, met pinnetjes aan de pionnen die in gaatjes gestoken dienen te worden, dus naar mijn idee is er veel mogelijk. Deze en nog meer spellen vind je oa op www.worldwidevision.nl en op www.spelletjesgigant.nl onder de kop low vision.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met een speelkaartenhouder kun je natuurlijk bijna alle kaartspelletjes spelen. Zie afbeelding. Bordspellen zijn een stuk lastiger omdat daar losse onderdeeltjes op liggen die verschoven kunnen worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Rummicub met grote stenen kan vaak wel als er wordt aangegeven waar de stenen geplaatst moeten worden en een ander het doet. Zo ook triomino's al zullen de stenen misschien vaak van het plankje vallen: gebruik een stevig doosje om de stenen in te leggen, niet zichtbaar voor de andere spelers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Quiz spellen. Laat de anderen de vragen stellen en hun ze beantwoorden. Bij veel van die spellen zitten er alsnog een boord bij met pionnetjes, maar meestal is dit niet zo ingewikkeld als bij spellen die geen quiz bevatten, zoals monopoly. Dus die pionnetjes kan je des noods ook door iemand anders laten verzetten. Denk bij quiz spellen aan bijvoorbeeld het "Ik hou van holland spel", of het "Achmea Kennisquiz DVD Bordspel". Hier zit ook een dvd bij met fragmenten voor de vragen wat het dus ook al leuker en gemakkelijker maakt.