Wat voor inentingen kaart heb je over?
Misschien heeft je moeder nog een kaart met je baby-inentingen.
Maar anders is er toch geen sprake van een in en gingen kaart.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vaccinatiekaart vermeldt alle vaccins die een persoon in kwestie gekregen heeft, inclusief de datum waarop de arts ze heeft toegediend.

Oorspronkelijk waren deze kaarten bedoeld voor de opvolging van de basisvaccinaties vanaf de geboorte, maar ze kunnen ook gebruikt worden om alle mogelijke vaccinaties te registreren.

Diegene die tot vaccinatie overgaat, stelt deze kaarten ter beschikking. Dat zijn zowel huisartsen als specialisten, maar ook Kind en Gezin, de Centra voor Leerlingenbegeleiding, afdelingen en departementen Medisch toezicht van preventiediensten, ...

Procedure

Procedure voor burgers

Bij vaccinatie ontvangt u de vaccinatiekaart van uw dokter of specialist. U laat deze verder invullen bij elke nieuwe vaccinatie.

Procedure voor vaccinatoren

De vaccinatoren kunnen de vaccinatiekaarten verkrijgen bij de provinciale afdelingen van de afdeling Toezicht Volksgezondheid van het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid.

Vaccinatoren kunnen ook een vaccinatiekaart afdrukken vanuit Vaccinnet, het elektronische vaccinbestel- en registratiesysteem van de Vlaamse overheid.

Meer informatie vindt u op de website van het agentschap Zorg en Gezondheid, waar u de kaart ook kan downloaden.

Als je hem niet hebt, kun je er ook 1 halen bij je huisarts