hoe kan je zelfvertrouwen weer terug krijgen?

ik heb een goede vriend die zoals hij het zegt: 'van de 50 cm zelfvertrouwen nog maar 20 cm over is'.
nou vroeg ik me af wat kan ik doen om dit weer naar ''meer dan een paar meter'' te krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

In plaats van je te concentreren op het weer terug te krijgen steeds, leer het nooit meer te verliezen, snap je me?

Zelfvertrouwen is meer grassprietje dan eik... Wat bedoel ik hiermee... Een eik is star en hard en als het hard waait dan blijft die staan tot hij omgeblazen wordt, dat is in mijn ogen niet het zelfvertrouwen dat je moet zoeken, want onder de eik vind je na een storm vele takken die afgebroken zijn... Nee wees grassprietje en klein maar eigenwijs dingetje, als het waait ligt het plat, maar zodra het uitgewaaid is staat het weer ongeschonden rechtop...

Kinderen zijn ook zo, ze zijn even uit het veld geslagen en net als een grassprietje staan ze een moment later weer klaar voor het volgende...

Dus vergeet je verleden, vergeet dat je het MOET hervinden, dat klopt voor geen meter... Maar hervindt het meteen weer als het WEG is, dat is het geheim...

Ik zit hier op GV, klappen op te vangen, jazeker ben ik dan uit het veld geslagen, maar meteen daarna ben ik er weer, met zelfvertrouwen... Dat is wat ik kan en dat kun jij ook leren, gewoon door goed te snappen wat ik zeg... Dat je zelfvertrouwen hebt, wil niet zeggen dat je niet gevloerd kunt worden en onschendbaar bent, integendeel, je kunt juist geraakt worden en METEEN erna sta je er weer, dat is ZELF-vertrouwen... Snap het en doe er je voordeel mee..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfvertrouwen wat is weggevaagd door allerlei problemen kun je niet in een dag weer terug krijgen. Dus als je een vriend wilt helpen zul je daar veel tijd en energie in moeten stoppen.

Met veel tijd en energie bedoel ik geen dagen of weken maar eerder maanden. Dan zal je dat lukken. Geen idee of je in de gelegenheid bent om je vriend zoveel te geven.

Eigenlijk denk ik dat je haast een relatie met de persoon moet hebben om hem telkens en zo vaak erop te wijzen dat ie helemaal niet zo verkeerd is als ie zelf denkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je je zelfvertrouwen terug wilt krijgen? Nou je moet gewoon jezelf af en toe Complimentjes geven van Goh wat zit me haar leuk ofz, Je kan ook aan de dingen denke die jij goed kan!!! Je kan ook denken van als ik dit niet kan tog proberen en dan zie je dat het tog wel lukt,Gewoon doen als je onzeker er over bent ,,Meestal lukt het wel oor!!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zefvertrouwen krijg je van goeie ervaringen.Doe je iets wat niet kunt denk je:ik kan het niet ik ben dom(even heel simpel gezegd)Je zelfvertrouwen slinkt.

Doe je iets waar je wel goed in bent, denk je:Ik kan dit makkelijk ik ben best wel slim. Je krijgt meer zelfvertrouwen.

Misschien heeft je vriend wel een taalknobbel, dan kan hij eventueel een nieuwe taal leren.

Of doet hij werk waar mensen hem afkraken, of wat eigenlijk niet bij hem past?Dan zou ik uitkijken naar een nieuwe baan.

Zorg dus dat hij iets gaat doen waar hij goed in is en geef hem vaak complimentjes, alleen als je het meent anders komt het ook niet over!

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zelf vertrouwen is niet zomaar weg gegaan. Dat had een reden en waarschijnlijk een pittige reden.
Met of zonder hulp moet je eerst gaan ontdekken hoe dat is gekomen en waardoor.
Dan zul je moeten bekijken waarom je toen het zelfvertrouwen bent kwijtgeraakt. Wat waren toen je valkuilen.!
Als je dat duidelijk hebt kun je een plan opstellen dat je deze valkuilen niet meer opzoekt. Vraag desnoods hulp van derden.
En iedere keer dat je weer een beslissing moet nemen zeg je.:

"IK KAN HET."!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra het weer beter met hem gaat, na een nare tijd zal langzaam het zelfvertrouwen weer groeien. Dat gaat niet ineens. Ieder mens krijgt wel eens deuken. Je moet het zien alsof je een trap bewandeld ,iedere tree is weer meegenomen. Soms weer een tree lager en dan weer twee omhoog. Hij zal zich zelf weer waardenvol gaan voelen als het met hem ook weer beter gaat. Geef jij hem als vriend ook wat complimenten. Dat zal hem heus wel goed doen.Motiveer hem en benader hem positief! Succes voor jou en je vriend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is teveel focus op het negatieve in het leven. Dat haalt je zelfvertrouwen onderuit. Herhaling en nog een herhaling. Dan kan je opeens niet anders.

Kijk naar het positieve. Ook met herhaling en herhaling. Het wordt steeds eenvoudiger. Stapje voor stapje.
Zie hoe de zelfvertrouwen daarmee groeit.