wat is het verschil tussen normaal maandverband en incontinentie maandverband?

het prijsverschil is nml nogal groot en dat voor (vaak) oudere mensen die het toch meestal maar met een mager pensioen hebben te doen....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K
ronron1212
11 jaar geleden
Het bloed verlies is gering het urineverlies is veel groter dus moet het verband meer kunnen opnemen.
Ivana
11 jaar geleden
Je kan proberen of het wordt vergoed door de verzekering. In de meeste gevallen is dat mogelijk. Misschien moet er een voorschrift zijn van de huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het juist is dan wordt dit door de zorgverzekeraar vergoed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij hoeft het niet eens op voorschrift huisarts.
Daar maken ze reclame mee op tv dat je een verpleegkundige kunt bellen en dat ze je verder helpen. Het goede recept enz enz...
Weet niet zo welke reclame dat is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
incontinentiemaandverband????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, niet maandverband !!!
Incontinentie verband!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2cauli, het stond in de vraag: incontinentiemaandverband....

Het beste antwoord

Maandverband neemt minder vocht op en vooral: minder tegelijk. Incontinentieverband kan afhankelijk van het type hele scheuten urine tot een complete plas in een keer opnemen, en de zwaarste verbanden ook faeces (ontlasting).
Incontinentieverband heb je in veel meer maten, maandverbandgrootte maar ook veel groter (als 'echte' luiers), unisex, speciaal voor mannen en speciaal voor vrouwen (de zone met het grootste absorptievermogen zit net op een andere plek), vooral voor urineverlies of voor zowel urine- als faeces(ontlasting)verlies.
Incontinentieverband bevat speciaal materiaal dat geur voorkomt (veel maandverband ook, maar dat is ander materiaal) en vooral een buitenkant die voorkomt dat de huid geïrriteerd raakt.
Daarnaast: incontinentiemateriaal wordt (nog) vergoed door zorgverzekeraars, maandverband niet. Maar sommige mensen durven/willen niet naar de dokter met incontinentieklachten - terwijl er soms veel aan te doen is om het minder erg te maken, zoals fysiotherapie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Completer kan niet, +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal goed +. Enige aanvulling: incontinentieverband (luiers) wordt door de meeste zorgverzekeraars vanaf het 4e levensjaar vergoed.

Andere antwoorden (1)

Incontinentie verband kan natuurlijk veel meer vocht absorberen, want dat is niet voor maandelijkse probleempjes maar voor mensen die soms wat moeite hebben met de boel ophouden! Dus dan is het ook duurder!