wat gebeurt er in je lichaam als je een migraine aanval hebt?

dus niet de oorzaak,maar echt tijdens de aanval die alle lichamelijke symptomen veroorzaken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Om je hersenen van zuurstof te voorzien zijn je bloedvaten altijd in beweging. Wat gebeurt er als je migraine hebt? Dan zetten die bloedvaten zo uit, dat de omliggende zenuwen worden uitgerekt. Doordat bij de patiënt het stofje Serotonine niet wordt aangemaakt, blijven de bloedvaten opgezet en rekken zo de zenuwuiteinden uit. Deze sturen dan pijnsignalen naar de hersenen

Hier in dit filmpje wordt alles heel duidelijk uitgelegd:

http://www.teleac.nl/beeldbank/clip/t20090303_hoofdpijn01
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Opgezocht:
HoofdpijnAlhoewel hoofdpijn een van de meest uitputtende ongemakken kan zijn voor de mens, is het geen ziekte, maar een teken dat er iets niet in orde is.
Bijna iedere volwassene heeft wel eens last van hoofdpijn ten gevolge van gebrek aan slaap, overmatig alcohol gebruik of een plotseling optredend angstgevoel….
Velen kennen uit ondervinding de chronische of periodiek hoofdpijn die een ernstig gezondheidsprobleem vormt.
Slechts een miniem percentage van de gevallen, ongeveer 3 per 1000, wordt veroorzaakt door een ernstige organische ziekte. 90% van alle vormen van hoofdpijn worden medisch ondergebracht in 2 categorieën.
de vasculaire hoofdpijn, met inbegrip van de schele hoofdpijn (migraine)
de hoofdpijn die veroorzaakt wordt door spanningen of neuronmusculaire krampen
In deze groep van 90% is men over het algemeen geneigd te geloven dat hoofdpijn, veroorzaakt door spanningen of vasculaire stoornissen, het gevolg is van emotionele of relationele conflicten. Jaarlijks worden er dan ook aanzienlijke bedragen uitgegeven aan zuiver symptomatische behandelingen. Onderzoek heeft uitgewezen dat bijna 90% van deze chronische hoofdpijn het gevolg is van biomechanische storingen, veroorzaakt door oude, min of meer ernstige beschadigingen van de cervicale wervelkolom, en die als dusdanig niet als trauma door de patiënt erkend werden. Deze beschadigingen kunnen aftakelingsverschijnselen tot gevolg hebben.
De storingen verhinderen de innervatie en de vascularisatie van de weefsels (hoofdhuid, aangezicht, hersenen, enz.) die ze controleren, zodat de hoofdpijn zich kan ontwikkelen.
Chiropractie behandelt deze biomechanische storingen, oorzaak van de meeste gevallen van hoofdpijn, zeer doeltreffend.
Het is dan ook een uitstekend idee een aangepaste chiropractische controle te laten uitvoeren, wanneer u slachtoffer was van een ongeval of een schok, zelfs zonder zichtbare gevolgen. Deze controle kan u later veel nutteloos lijden besparen

ik weet niet of het antwoord precies klopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoop maar nt dat je er last van krygt want je bent 3 tot 5 dgn totaal uitgeschakeld. Zware hoofdpyn die enkel met tabl.tegen migraine lichter word. Niet tegen licht en geluid kunnen. Misselykheid en overgeven en je bent t beste in bed thuis met de gordijnen dicht. By lichte migraine gaat t na 3dgn weer,by zware na 5 dgn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ dreamqueen: Als ik jou was, zou ik heel snel naar je arts gaan en vragen om prikpen immigran. Is paardemiddel maar helpt snel. 3-5 dagen is veel te lang!