Wat is het bestandsdeel in morfine waar je moe van word?

Omdat mijn meniscus kapot is heb ik nu morfine gekregen. Ik zou de hele dag kunnen slapen. Wel stofje zorgt ervoor en waarin zit het in een pijstiller

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt ook een beetje in welke 'vorm' je morfine hebt
Een drankje bevat bv ook alcohol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen idee, maar wil je wel veel beterschap wensen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je dat wel zeker, Nelly3.?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* Drank (mixtura morphini FNA), 200 ml: 1 mg morfine-hydrochloride per ml
Bevat tevens 9,6% alcohol en cognac-smaak.
* Injectievloeistoffen voor toediening via het ruggemerg (= epiduraal): 20 mg morfine-hydrochloride per ml
* Zetpillen (Suppositoria morphini FNA): 10 mg, 20 mg of 50 mg morfine-hydrochloride per zetpil http://www.consumed.nl/medicijnen/5600/Morfine_Drank_Injecties_Zetpillen_FNA
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt.

Het beste antwoord

De werkzame stof in morfinepreparaten is morfine. Dit zorgt ook voor het vermoeide,suffe gevoel. Afhankelijk van het merk medicijn, waarin de morfine verwerkt is, zitten er hulpstoofen in, die het medicijn (de pil) als zodanig bij elkaar houden. Deze bijstoffen zullen in het algemeen geen bijwerking hebben. Voor meer informatie over morfine, zie onderstaande link.
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, snap het minnetje niet vandaar een plusje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is jouw plusje soms dat minnetje? Want ik zie alleen 1 min en verders niks ;-)
+1 van mij dus 1-1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-O vergeten aan te klikken....nu wel gedaan :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeah +2 nu :-)
jc54
14 jaar geleden
Ik voel me bijna slapende rijk worden.................

Andere antwoorden (3)

Morfine is een verdover en een verslapper, dus van dit middel wordt je slap en moe... En het is geen bijwerking, het is de hoofdwerking, en de werkzame stof is morfine, dat is puur spul tot precies die hoeveelheid die voor jou gewicht moet werken... Dus er zit alleen morfine is en geen andere werkzame stof...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de morfine zelf zorgt dat je slaperig/moe wordt.
geen middel om langdurig te gebruiken.
helpt het tegen de pijn?
however: sterkte met herstel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De morfine zelf veroorzaakt deze slaperigheid.
Overigens gaat dit na een paar dagen minder worden.
Door een ongeval heb ik 3 wervels gebroken heb ik lange tijd dit preparaat moeten gebruiken en merkte na een weekje dat in ieder geval de ergste moeheid weg was. Alleen na het stoppen kon ik wel meer onthouden.