Hoe kom je van dat vervelende gevoel af, dat je de hele dag kan hebben, na een enge/vervelende droom?

Ik droom elke nacht en heb dan ook echt de gekste dromen. Vaak hele leuke of fijne, maar zo eens in de zoveel tijd echt een nare droom. Ik loop dan de hele dag met een rotgevoel rond dat ik dan maar niet kwijt raak. Hoe zorg je ervoor dat dat gevoel snel(ler) weggaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Persoonlijk vind ik het ook erg moeilijk om van zo'n naar gevoel af te komen.

Het enige wat je kunt doen is wat afleiding zoeken.
Jezelf steeds blijven vertellen dat het maar een droom is.
Denk terug aan een fijne droom die je ook bezig kon houden omdat het zo mooi was, zo is het dan nu ook alleen nu is het een vervelend gevoel omdat het een nare droom was. Dan kun je het wat makkelijker naast je neer leggen.

Vaak is het de volgende dag pas helemaal weg,
nadat je weer geslapen hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Snel weer gaan slapen en een nieuwe droom dromen..
Eentje die wel leuk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm... maar wat als je wakker wordt van de wekker en dus niet meer verder kan slapen om weer een nieuwe droom te dromen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb je trouwens niet gemind hoor..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan bel je de baas en zeg je ik heb een rotdroom gehad en ben niet te genieten.
En zeg hem gelijk dat je even een nieuw leuk droompje gaat dromen en daarna naar je werk komt;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, heel creatief.. helaas is dat op mijn werk niet te regelen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op mijn werk ook niet hoor;-)
Het was maar een ideetje;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ga je dromen dat je werkt. Ook geen leuke droom, maar je bent dan tenminste niet te laat.
Zet de radio aan en zing uit volle borst mee.Laat de hond uit,als je die hebt of vraag iemand die je leuk vindt op de koffie.Doe wat leuks dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien denk je onbewust dat die droom toch een voorteken van een vervelend iets in de werkelijkheid is.
Je zou ze kunnen opschrijven en dan bijhouden of er inderdaad iets naars op volgt.
Als blijkt dat er geen verband is houdt dat rotgevoel waarschijnlijk ook op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Het is het proberen waard!
Weer terug gaan slapen en deze keer wel langzaam wakker worden... Dat je dat rotte gevoel kreeg is voor bijna 100% te wijten aan de snelheid van wakker worden... Kom je heel snel van diepe slaap naar waken, dus met een zeer korte droomslaap ertussen, dan is wakker worden een horror... Dan is je lichaam ontregelt, dan werkt de gehoor en het zien, maar voelen nog niet... Evenwicht kan later inkomen en zulke nare dingen...

Dus het beste is even terug gaan slapen, de lengte maakt niet uit, als je 10 minuutjes kunt gaan liggen is het over... Dus even overdoen, op de goede manier en je bent overal vanaf...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dingen uit dromen kunnen lang blijven hangen, is mijn ervaring. Ik heb soms dagen later ineens een helder moment en realiseer me dan dat ik een bepaald iets gedroomd heb, dat het niet echt was.

Terwijl ik dan dagen in de waan was dat een bepaald voorval gewoon tot mijn verleden behoorde...