Hebben vrouwen minder last van de kou dan mannen?

Ik zou bevriezen in een minirok of met m'n overhemd open tot m'n buik maar vrouwen lopen rond alsof ze daar helemaal geen last van hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen idee of vrouwen minder last hebben van kou dan mannen, maar ik weet wel dat ik zelf echt niet zo kan rondlopen als sommige vrouwen doen.... ik draag in de winter echt wel dikke warme kleding, hoe sommige vrouwen het overleven in die dunne korte kleding is mij ook een raadsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik draag ook gewoon broeken, en zelfs beenwarmers. Anders is het niet te houden Dat eind naar school:(
(12 km) Maar die meisjes met ballerina's en open hakken zoals pumps Willen alleen maar extra opvallen, want JA welke gek doet nog meer van zulke schoenen aan??
Het is dus ALLEEN MAAR voor het opvallen en aandacht.
EN niet omdat het zo comfortabel is.

Antwoorden (13)

Een warme panty scheelt een hoop bij het dragen van een rokje bij dit weer.

Verder zijn er denk ik genoeg vrouwen, die er gewoon op zijn mooist uit willen zien en dan kou lijden maar op de koop toe nemen.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
In tegendeel. Vrouwen hebben het veel eerder koud dan mannen. De oorzaak is heel opmerkelijk. Op één of andere manier gaan vrouwen efficiënter om met energie dan mannen. De warmte wordt beter 'binnen gehouden'. Maar dat betekent ook dat bijv. handen en voeten sneller koud aanvoelen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. Ik ging eens met een groep zwemmen in een heel koude Noordzee. We kwamen er uit en wat bleek: de vrouwen konden dit aan en de mannen zagen blauw van de kou en werden er naar van, terwijl de vrouwen het redelijk konden hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de oorzaak is dat vrouwen 25 % meer onderhuidse vetcellen hebbendan mannen ongeacht het gewicht.
Buiten is dat ook koud, maar meestal is dat maar even. Op de fiets word je vanzelf warm. Binnen is altijd verwarming, dan is een rokje helemaal niet koud. En een minirok zie ik nu maar weinig vrouwen dragen en een open hemd ook.

Volgens mij hebben vrouwen het vaker koud dan mannen, ik hoor in ieder geval nooit mannen klagen dat ze het koud hebben en vrouwen warmen hun voeten vaak aan die van een man.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker...

Wie mooi wil zijn moet kou (lees pijn) lijden...

Ze hebben er alles voor over om mooi gevonden te worden... En ze gaan niets uit de weg... Ze hebben er wel last van, maar dat laten ze niet merken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Integendeel. Vrouwen hebben het juist sneller koud dan mannen. Dit wordt uitgelegd in onderstaande bron.
En die mnirok of blote buik in de winter lijkt mij ook niet echt warm, maar sommige vrouwen hebben dat er gewoon graag voor over. Wat XiniX al zei .. wie mooi wil zijn moet kou lijden.. het is maar net hoe ijdel je bent en wat je er voor over hebt.
Maar jouw stelling is dus niet waar. (helaas! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik naar mezelf kijk en de vrouwen om mij heen hebben het inderdaad vaak koud ,koude handen en voeten hoor ik veel. Ik kleed me wel warm aan ,dan kan je er ook leuk uit zien hoor. Maar sommige vrouwen kleden zich zo danig ook in de kou om alles te willen laten zien brrrrr,moet er niet aan denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen hebben het wel kouder dan mannen. Zeker wat betreft handen en voeten. Door een schrikreactie van de kou, trekt het bloed daar uit weg en beschermt de organen.

Overigens is een rok warmer dan een broek. Als je een panty aan hebt met een rok is het echt warmer dan een broek. Vind ik zelf, ben dus een vrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen zijn altijd met alles bezig, de hele dag door. Boodschappen, kinderen, huis opruimen, nog even dit en dan ook dat nog even.
Waar mannen blijven zitten en kou lijden omdat ze weinig of niets doen aan de bloedsomloop en het huishouden, zijn vrouwen dus minder kwetsbaar. Ze hebben gewoon geen tijd om het koud te krijgen en hebben, dankzij het eeuwig jagen, dus een gezonde bloedsomloop.

Vrouwen die alleen maar met hun uiterlijk bezig zijn, alleen maar autorijden zonder genoeg aan sport te doen en dagelijks achter een bureau zitten om carrière te maken, die vrouwen krijgen koude handen en voeten. Als ze dan ook nog, om indruk te maken, spaarzaam gekleed gaan, ja dan.....hebben ze het even koud als mannen.
Ivana
14 jaar geleden
Vrouwen hebben ook gewoon last van de kou hoor...
Ik kleed me gewoon warm aan in de winter..
want als ik ergens een hekel aan heb is het wel mannen die vragen of ik het koud heb;-(
(dit is wel een doordenkertje hoor)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helamaal mee eens! Een lekkere warme trui aan en dat kan ook leuk en vrouwelijk zijn.Dan hoeven de mannen niet eens te vragen of je 't koud hebt.
Toch is het opvallend dat mannen minder problemen hebben met koude dan vrouwen. Tipton onderzocht het fenomeen en kwam tot de conclusie dat vrouwen het écht kouder hebben dan mannen. Vreemd genoeg komt dat deels doordat vrouwen efficiënter omgaan met de warmte die ze produceren. Omdat het vet bij vrouwen beter verdeeld is over het lichaam dan bij mannen, zijn vrouwen beter in staat om het bloed naar de belangrijkste organen te laten stromen. Handig zou je denken, maar daardoor stroomt er bij vrouwen ook wel minder bloed naar de handen en voeten. En zo krijgen vrouwen het koud.

Maar dat is niet de enige oorzaak, ook de hormonen spelen een rol. Tijdens de menstruatiecyclus verandert de temperatuur van vrouwen. In de fase na de eisprong kan dat al snel een verschil maken van 1 graad Celsius.

Overigens heeft ook onze slaap een invloed op onze temperatuur. ’s Nachts daalt onze lichaamstemperatuur, zowel van mannen als van vrouwen. Bij vrouwen gebeurt dat sneller en nadrukkelijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thermo legging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk niet dat er zoveel verschil is.
Alleen de mannen zijn altijd wat efficiënter gekleed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder enige kennis over het onderwerp zou je er vanuit kunnen gaan dat vrouwen meer vet hebben, en daarom efficiëntere warmte-/kouderegeling hebben.
Wat mode betreft: ook ik trek rokjes aan met maillots, en dat is echt niet koud. Als het wel koud word dan moet ik het daarmee doen, en dat gaat gepaard met gedachten zoals 'ach, kan er nu toch niets meer aan doen en het staat wel leuk, dus maakt niet uit'