Dat is onmogelijk, baardgroei gaat op basis van hormonen en erfelijkheid. Je kunt daar van buitenaf weinig aan doen. Sommige volken hebben amper baardgroei en sommigen heel veel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, er is van alles te vinden wat zou helpen maar niets is bewezen: http://www.mensworld.be/grow/lichaam/baardgroei-stimuleren/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hormonen spuiten, maar dat lijkt me geen gezond oplossing.
Door regelmatig te scheren. Maar verwacht geen spectaculair effect, vanwege dat de door vorige schrijver aangegeven redenen het belangrijkst zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kom je daar nu bij? Dat is echt een fabeltje hoor. Geldt ook voor hoofdhaar, beenhaar en schaamhaar. Het LIJKT dat het harder groeit maar dat is onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is geen fabel. Helemaal geen fabel. Ben vrouw met veel beharing. Spreek uit eigen ervaring. Bij benen werkt het zeker ook zo. Dikker, donkerder en meer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En meteen de eerste keer al mis. Wou dat ik er nooit aan begonnen was. Maar gelukkig zijn er tegenwoordig ook andere manieren om er af te komen, laser en elektrisch epileren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, door te scheren komen haartjes dikker en stugger terug. Dat komt omdat het haartje voor het de eerste keer geschoren werd aan het eind een mooi zacht dun puntje had. Als je het scheert komt dus de dikke stoppel terug maar als je die niet afscheert zal die na verloop van tijd ook weer een puntje worden wat dunner en zachter is. Verklaar je nader hoe je van het scheren opeens meer haren uit andere haarzakjes kan krijgen. Overal op internet staat dat dit een fabeltje is maar ja als mensen dit zo blijven verkondigen raakt dit nooit de wereld uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wou dat je gelijk had gehad. Ben er na tijd met scheren gestopt. Omdat het alleen maar erger werdt. Wordt niets minder zacht, niets minder dunner.
En zoals je zegt, iedereen kan wel wat verkondigen op internet..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt nooit bedacht dat je als vrouw met weinig haartjes begint op je benen en dat er steeds meer komen, totaal los van scheren? Kom nu eens met een goede bron waar in staat wat jij beweert?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IK heb wel een goede link: "4) Neemt de haargroei door harsen niet toe? Slechts door medicijnen of hormonale veranderingen zal de haargroei kunnen toenemen, niet door het harsen. Overigens ook door te scheren wordt de haargroei niet meer. Dat lijkt alleen maar zo, omdat in plaats van haren met een zachte, relatief dunne haarpunt er continue (dikke stompe) haarstoppels aanwezig zullen zijn. Als je dus in de puberteit je benen hebt geschoren of geharst en vervolgens meer haren hebt gekregen, is dat niet een gevolg van het scheren of harsen, maar van de hormonale veranderingen. Die extra haren zou je dus ook hebben gekregen al had je niet geschoren of geharst." http://harsen.info/veel-gestelde-vragen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle, ik begin dit een rare discussie te vinden. Ik heb me even zelfs bedacht of ik het hier neer moest zetten omdat het persoonlijke info was. Maar heb me bedacht dat toch niemand weet wie ik ben. Maar OK, 1x scheren was voldoende om voor een vrouw ietwat lange lichte haren nog langer, harder en donkerder te maken. En daar heb ik voldoende de balen van gehad. Ging in rap tempo. Met als gevolg dat je door moet gaan met scheren, en het proces zich in beduidend langzamer tempo wel doorgezet heeft. Heeft dus niets met hormonen te maken. Heb ook gezichtshaar gehad dat harder en donkerder werd. Gelukkig minder extreem als benen. Daarvoor nu elektrisch epileren. Bij vriendin hetzelfde, maar in veel minder extreme mate. Beide rondom 22 jaar toen. Beide wilden dat we het gelaten hadden. Dus voor mij is het een volkomen raadsel waarom iedereen maar blijft beweren dat dit niet zo is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Caat: ik heb het allang opgegeven, tegen zoveel eigenwijsheid kan ik niet op maar jij hebt gewoon gelijk, net zoals ik en net zoals je overal op internet kan lezen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat iets overal kan lezen hoeft het nog niet altijd waar te zijn, of hoeft het niet voor iedereen hetzelfde te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met overal lezen bedoel ik wetenschappelijkere literatuur dan 'oh dat had ik ook en mijn vriendin ook! Ik geef tenminste linken, jij komt niet verder dan je eigen ervaring terwijl wij zeggen dat dat zo kan LIJKEN, gewoon omdat je eerst een keer scheert en door de hormonen daarna meer haren komen!
Door als kind vroeg te beginnen met scheren, dat wil wel helpen. Dan stimuleer je de haarzakjes in hun groei.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en hoe kom je aan die wijsheid?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://harsen.info/veel-gestelde-vragen/ 4) Neemt de haargroei door harsen niet toe? Slechts door medicijnen of hormonale veranderingen zal de haargroei kunnen toenemen, niet door het harsen. Overigens ook door te scheren wordt de haargroei niet meer. Dat lijkt alleen maar zo, omdat in plaats van haren met een zachte, relatief dunne haarpunt er continue (dikke stompe) haarstoppels aanwezig zullen zijn. Als je dus in de puberteit je benen hebt geschoren of geharst en vervolgens meer haren hebt gekregen, is dat niet een gevolg van het scheren of harsen, maar van de hormonale veranderingen. Die extra haren zou je dus ook hebben gekregen al had je niet geschoren of geharst.