onder mijn bovenste bolletje van mijn navelpiercing zit een vochtbult ik maak het 2x per dag schoon met zeezout en droog het goed af iemand tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

bij problemen met je piercing altijd terug naar de piercer, of direkt naar je huisarts. zowel ik, als mijn dochter hebben een navelpiercing en hebben die altijd moeten schoonhouden met Unicara steriele zeep. Zowel ik als mijn dochter hebben nooit problemen gehad met de piercing. Let verder op de volgende dingen:
Raak de piercing tijdens de genezingsperiode zo min mogelijk aan. Moet je er toch aanzitten, was dan eerst je handen met antibacteriële zeep.
Gebruik om je piercing schoon te maken geen washand of spons. Dit zijn verzamelplaatsen van bacteriën en schimmels.
Dep de piercing droog met een schone, droge handdoek, tissue of wattenstaafjes.
Zorg ervoor dat je je piercing twee keer per dag rond dezelfde tijd reinigt totdat de piercing geheeld is. Als er geen korstjes meer gevormd worden en je een beetje door de piercingtunnel heen kunt kijken, hoef je maar één keer per dag te reinigen.
Teveel schoonmaken kan de piercing irriteren. Laat het dus maar bij twee keer per dag, tenzij er veel zweet of vuil in je piercing is gekomen.
Het wordt afgeraden om pleisters of verband over de piercing te dragen, tenzij je gaat sporten of vuil werk moet doen.
Probeer de piercing droog te houden (geen zweet, vet etc.).
Extra tips bij navel- en/of tepelpiercings
Het is verstandig om na het zetten van een navelpiercing geen strakke, hoogzittende broeken te dragen. Dit kan er namelijk voor zorgen dat de piercing gaat schuren, bewegen, regelmatig blijft hangen of tegen de rand van je broek stoot. Dit is niet alleen pijnlijk, maar is ook niet goed voor het helingsproces.
Vermijd direct contact met wol of pluizige kleding. Draadjes die in de piercing terecht komen, zorgen voor irritaties en een ontsteking kan het gevolg zijn. Het beste is daarom om bij een navel- of tepelpiercing een katoenen hemd of t-shirt te dragen.
Douchen met een piercing is heel goed, hierdoor blijft de piercing schoon. Ga niet in bad zitten weken. Dit kan wel, maar gebruik dan een waterdichte pleister. Gebruik deze ook als je je haar met een agressieve shampoo gaat wassen. De piercing moet je zien als een wond en ook zo behandelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Perfect antwoord, niks aan toe te voegen +