1 Minder zonlicht, dus minder aanmaak van vitamine.
2 Meer binnen zitten in een meestal sterk vervuilde lucht.
3.Vroeg donker heeft negatieve invloed op veel mensen.
4.Minder frisse buitenlucht.( veel binnen zitten)
5Minder of geen gezellige buitenactiviteiten.
6Wintertijd, grieptijd, uitzieken van deze virus duurt vaak weken.

Alles bij elkaar zijn het zaken die de gezondheid van de mens aantast en daarom hebben we minder energie in de winterperioden.

Nog 5 weken en het is voorjaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WAUW mooi en uitgebreid antwoord!

Andere antwoorden (6)

Omdat we minder in de zon komen. Zon maakt vitamine D aan en dat geeft energie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna goed, dehuid maakt vitamine D aan onderinvloed van de zon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt.
Het is vooral zo, omdat het je lichaam veel moeite kost om je temperatuur op pijl te houden wanneer de omgevings temperatuur laag is. Dit kost veel energie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daglicht, of juist een gebrek eraan.

De kwaliteiten en samenstelling van daglicht zijn anders dan van kunstlicht, en de kans is groot dat je je ook prettiger voelt als je licht toegediend krijgt via een raam dan wanneer dit met TL-bakken gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om vitamine D aan te maken is 10 minuten 'gewoon' licht van buiten (dus ook zonder zon) voldoende. Daarnaast halen we vitamine D uit onze voeding. Behalve wanneer je een verminderde nierfunctie hebt kan ook in de winter je lichaam voldoende vitamine D aanmaken.
Dat we minder energie hebben komt (zo als eerder beschreven) voornamelijk door de temperatuursregulatie die veel energie kost (we eten in de winter ook meer, of hebben in ieder geval meer nodig) Daarnaast speelt de psyche ook een rol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen werken op zonne-energie, net als veel planten hebben wij ook zonlicht nodig als levens behoefte. (vitamine d verhaal)

Je hoort weleens verhalen van mensen die een levenlang in een kelder opgesloten hebben gezeten, deze zijn vaak ook niet volledig ontwikkeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de winter is er minder zonlicht, zijn mensen vaker ziek en minder gezellig. In de zomer zitten mensen vaak buiten en doen ze veel meer aan sport buiten, dus je komt in de winter minder gezellige mensen tegen om leuke dingen mee te doen. Je krijgt energie van leuke dingen doen en in de winter doe je minder vaak leuke dingen en dus heb je minder energie.