Teennagels recht afknippen? I.v.m. ingegroeide teennagels

Volgens mij wel, maar volgens mijn zus juist niet.
Wat is nu het beste?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

De antwoorden hierboven zijn goed om ingroeien te voorkomen. Heb je het toch: draai een minuscuul klein watje. Duw dit onder de hoeken van je nagels. De nagel wordt dan iets omhoog geduwd en het verlost je van de pijn en het voorkomt verder ingroeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Altijd recht afknippen, is mij verteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het beste is recht knippen anders zijn ze aan de zijkanten korter en kroeien ze weer sneller in de huid

Toegevoegd na 17 seconden:
kroeien=groeien
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rebecca heeft gelijk. Afknippen die zaak!
Zie Bron. Daar staat: Teennagels recht en niet te kort afknippen.

Maar: wat is recht?

Voor mij is recht: de natuurlijke kromming volgend. Dus geen kaarsrechte streep volgens een lineaal.

Volg bij het knippen de natuurlijke boog van de nagel. Knip de hoekjes *niet* rond af. Je krijgt dan zeg maar scherpe hoekjes. Die kun je hooguit met de nagelvijl wat bijvijlen, zolang je ze maar niet afrondt.

Zie plaatje voor een voorbeeld van een teennagel met een natuurlijke ronding.
Cryofiel
14 jaar geleden
Je moet ze wel recht knippen maar zeker niet korter dan het nagelbed aan de zijkanten is. Als de nagel aan de zijkanten voorbij het nagelbed/nagelriem is dan kun je ze gewoon afknippen en de hoekjes een beetje vijlen om de scherpe puntje eraf te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
recht afknippen.
ga ook eens naar de pedicure.
eens per half jaar laat ik plastic beugeltjes op m'n teennagels zetten, voor 40 euro ben ik meteen van de pijn verlost, heerlijk!
Rieneke1