Waarom staat er op een pakje sigaretten dat het zo slecht voor je is en op flessen drank niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat politici zelf veel drinken. Die willen dat liever niet op de fles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Processen zijn er nog niet in drankengeschillen en wel in rookwaargeschillen... vandaar...

En denk niet dat die waarschuwing op dat pakje staat om JOU te waarschuwen, het is er om de maker van dat pakje te beschermen voor gerechtelijke procedures...

(En ik denk dat het teruggaat tot Jezus Christus, die dronk wel en rookte geen sigaretten of wiet, daarom wellicht...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Exact durf ik het niet te zeggen maar een logische verklaring zou zijn dat drank niet zo schadelijk is dan roken.
Sterker nog, in sommige gevallen wordt er zelfs aangeraden af en toe eens een glaasje te drinken.

Daarbij komt dat je met roken ook schade toebrengt aan anderen daar deze "mee roken" en bij drank is dit niet het geval.
Wel kan drank bij een andere partij weer emotionele schade toebrengen en dit vaak weer sneller dan als iemand rookt.

Blijft moeilijk.
Het zou overigens wel beter zijn om ook bij drank de mensen te waarschuwen voor de gevolgen. BV een mooie sticker onder aan het etiket : drank maakt meer kapot dan je lief is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het beter vinden om niet zo te betuttelen en de waarschuwing op tabak ook weg te halen.
Ik vind dit een hele goeie vraag, en ze moeten er ook op schrijven: drank maar meer kapot dan je lief is en met drank op rijden vallen er slachtoffers.
EN van dat soort teksten.
Want er staan verschillende teksten op sigareten dus kan dat ook op drank.

Alleen ik vraag mij af of dat echt helpt, want op het laatst zie je die tekst niet meer staan want het wordt dan gewoon en let je er niet meer op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beetje alcohol af en toe is niet schadelijk. Maar roken is met een beetje al schadelijk. In Amerika staat er trouwens wel op flessen met alcoholische drank, dat het schadelijk is voor zwangere vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drank is een grote hoeveelheden en bij bovenmatig gebruik inderdaad schadelijk.
Maar het lichaam is wel in staat om de alcohol af te breken hoewel dat op de duur steeds moeizamer zal gaan.
Bij roken is er geen afbraak mogelijk en is tevens schadelijk voor de omgeving
Toch zou ik het ook toejuichen dat op alcohol een waarschuwing zou komen.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanaf 1 mei 2002 is er een EU maatregel genomen dat
een waarschuwing op sigaretten verplicht is, in alle EU
landen.

Tegelijke tijd heeft een Nederlandse lid van het EU in het parlement aangekaart dat dit ook op sterke drank moest,
dit is toen door de EU afgewezen , omdat toen niet bewezen was dat een waarschuwing op drank echt helpt,
en de invloed van de drankindustrie was groot in Brussel.

In de Verenigde Staten en in Frankrijk staat wel een
waarschuwing op sterke drank voor zwangere vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat bepaalde soorten alcohol zelfs heel goed zijn voor de gezondheid, mits elke dag een kleine hoeveelheid.Terwijl er in sigarettenrook een onnoemelijk aantal giftige stoffen zitten.Spijtig maar het is niet anders.