kan je in nederland het medicijn tegen maagzuur: Omeprazole 20 mg. vrij in de drogisterijen verkrijgen? In belgie enkel op doktersvoorschrift!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Een ander erg goed middel tegen maagzuur is Pantazol. HEt heeft dezelfde werking als Omeprazol en is tegenwoordig gewoon te koop bij bijv. het Kruitvat.
Mijn man krijgt ze op recept en zijj vind het zelfs beter werken als Omeprazol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Neen, alleen op recept.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor zover ik weet is 20 mgr Omeprazol bijv. Nexium, alleen verkrijgbaar op doktersrecept. het wordt oa voorgeschreven bij gebruik van geneesmiddelen die de maagwand kunnen beschadigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, Omeprazol is in Nederland alleen op doktersrecept verkrijgbaar. Wel hebben we Pantozol Control dat te koop is bij het Kruidvat, Etos en andere drogisterijen. Nadeel, er zitten maar 7 tabletjes/capsules (ik weet niet welke vorm) in een pakje en kost iets van 4-5 euro. Ander nadeel is dat het niet gebruikt mag worden bij sommige medicijnen. Het is dus beter dat om bij maagklachten even met de huisarts te overleggen.