Waarom moet ik elke nacht plassen?

Al zeker een halfjaar lang moet ik elke nacht plassen. Meestal tussen 2 en 3u snachts. Ookal drink ik die avond ervoor best weinig, toch wordt ik gewekt om te plassen. Zelfs als het maar een klein straaltje is.. Dit is al een halfjaar aan de gang. ELKE nacht, waar ik ook ben! Hoe kan ik deze 'programmatie' uit mijn lichaam/hersenen krijgen? Ik zou graag eens een hele nacht door willen slapen! Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

één keer maar ? mazzelaar, er zijn een heleboel mensen, ik ook, die 's nachts 2 en soms 3 keer naar de wc moeten!!
't ligt aan een paar dingen: 's avonds (te)veel drinken en aan je blaas.
als je om te beginnen probeert na 8 uur 's avonds niet of maar héél weinig te drinken en zeker vlak voor 't slapen gaan nog even naar de wc, dat scheelt al de helft.
daarnaast kan je proberen of je overdag het plassen "kan uitstellen", dus niet meteen naar de wc. dat kan niet iedereen, maar jij misschien wel.

probeer het maar, succes !

Toegevoegd na 1 minuut:
antwoord: omdat je teveel drinkt en je blaas aangeeft dat 'ie vol is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is soms maar een klein straaltje, dus eigenlijk hoef je niet perse.
Ervan uitgaande dat je daar overdag geen last van hebt is het waarschijnlijk niet puur lichamelijk.

Slaap je oppervlakkig, wordt je tijdens je slaap makkelijk wakker?
Dan is dat de oorzaak en niet het plassen.
Het moeten plassen als je wakker wordt is een gewoonte geworden, als je het niet doet, blijf je er aan denken en kan je niet meer slapen.
Probeer maar uit, je zal echt niet in je bed plassen, het kan wel even duren voordat je weer in slaap valt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan vele oorzaken hebben.

Ik zal er een paar noemen:

Het is te koud in je slaapkamer.
Je hebt s`avonds voor het slapen gaan melk gedronken, kaas, komkommer of ijs gegeten.
Of je hebt s`avonds voor het slapen gaan nog koude drank of koud water gedronken.

Je slaapkamer is niet donker genoeg, waardoor ook je slaap niet diep genoeg is, en je slaap eerder verstoort zal worden, bijvoorbeeld door aandrang om naar de toilet te gaan.