Dat ligt eraan welk deel van de buik dik is, en natuurljik ook of het gaat om een man of een vrouw.

Veel vrouwen met een dikkere buik hebben wel een slank middenrif. Dat is dan vaak in plaats van de taille het slankste deel van de romp.

Als het gaat om een dergelijk figuur, zou ik afraden om simpelweg iets wijdvallends te dragen, dan zie je er in je geheel massief uit, terwijl dat niet nodig is.

Wat vaak wel goed staat, is kleding met een verhoogde taille, en dan vooral met een A-lijn die vlak onder de borsten begint. Daarmee wordt de buik gecamoufleerd, terwijl het slankere middenrif en de borsten worden geaccentueerd.

In het algemeen werkt het goed om de aandacht te vestigen op de goede punten, en juist niet op de mindere punten.

Let wel op dat je niet per ongeluk tóch de aandacht op je buik vestigt. Skinny jeans zijn bijvoorbeeld heel mooi om slanke benen te benadrukken, maar als je een dikkere buik of kont hebt, zie je eruit als een soort wortel: dunne onderkant en dikke bovenkant. Door het contrast met de dunne benen valt de buik dan extra op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dan kun je het beste kijken naar zwangerschaps/positie kleding. Dat is hier speciaal voor gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou kiezen voor kleding die van boven wat wijder valt.
je kan dan de nadruk leggen op je benen door een mooie strakke broek te dragen, en ook zou je nadruk op je decollete kunnen leggen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Wikkeljurkjes staan perfect, net als shirts met een print op de buik. Koop liever kleding in een maatje te groot dan strakke kleding; daarmee leg je juist accent op je buikje. A-lijn tops (waarvan de taille net onder de borst loopt) of bloezende tops staan ook goed. Accessoires leiden de aandacht af! Leef je daarom uit met kettingen of sjaaltjes waarvan je de knoop onder je borst doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grotendeels goed advies, maar één kanttekening: er wordt inderdaad vaak geadviseerd liever kleding een maatje te groot te kopen, maar dat zou ik vanuit mijn ervaring in een kledingwinkel juist afraden. Een maatje te groot heb je namelijk alleen nodig als je kleding koopt die te strak valt bij de 'probleemgebieden'. Met andere woorden: dat is kleding die simpelweg een verkeerde pasvorm voor het figuur heeft. Dat wordt niet echt mooi in een grotere maat, dan heb je alleen maar een kledingstuk met de verkeerde pasvorm én de verkeerde maat. Fijn dat je het zonder al te veel moeite over je buik heen kan trekken, jammer dat het zo flodderig over de borsten zit dat je helemaal geen figuur meer lijkt te hebben. Laat dat topje dus maar liever hangen, en zoek er één met een flatterende pasvorm in je eigen maat*. *Disclaimer: met je eigen maat bedoel ik niet dat als je meestal maat 42 draagt, je altijd kleding in maat 42 moet dragen. Het kan best dat je eigen maat bij het ene merk maat 40 is en bij het andere merk maat 44. Of zelfs verschillende maten binnen één merk. Het gaat er maar om dat de pasvorm flatteert, en het niet te klein, maar zéker ook niet te groot is. Dat labeltje is maar een indicatie van de maat, staar je er niet op blind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een print op de buik trek je toch juist de aandacht hier naar toe? Dat zou ik juist niet doen. Behalve wanneer je zwanger bent en iedereen juist je buik wilt laten zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Danielle: prints zijn eigenlijk een lastige. De ene print vestigt alleen de aandacht op een gebied, de andere print zorgt voor optisch slankmakende effecten of (met de wildere prints) brengen het oog 'in de war' waardoor de omvang van de buik niet meer het meest opvallende is. Eigenlijk is werken met prints flatterende kleding voor gevorderden.
Een aantal tips:
Draag in ieder geval niet te strakke en te korte topjes/shirtjes.
Draag geen kleding van dikke stugge stoffen.
En vestig niet de aandacht op de plaatsen waar het te dik is. Dus geen felgekleurde motieven of andere accenten op het 'probleemgebied'.
Draag ook geen vormloze kleding.
Draag ook geen horizontale strepen
Corrigerend ondergoed is een aanrader.
Draag lange shirtjes en bloesjes.
Draag donkere, effen en matte kleuren voor het bovenlichaam.
Draag jasjes met een enkele rij knopen
Zorg dat de kleding soepel valt.
Als je een riem draagt, zorg dan dat hij er niet uitspringt, maar dezelfde kleur heeft als je bovenkleding.

Zie voor meer kledingadviezen: http://www.vrouwonline.nl/mode/kledingadvies/2294/dikke-buik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met deze winter dagen vindt ik zo iets wel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij een beetje wijde kleding, maar ik zou ook willen zeggen, doe eens buikspieroefeningen, om te zorgen dat die buik minder wordt.