omdat je ogen al vochtig zijn, en dat vocht dezelfde temperatuur heeft als je ogen.
De oorzaak van dat beslaan is dat in warme lucht makkelijk vocht kan bevatten. Koude lucht kan dat veel minder goed. Brilenglazen of enkel vensterglas is kouder dan de temperatuur in de kamer. Lucht daar in de buurt koelt af, waardoor het minder vocht kan bevatten. Dat vocht slaat neer, ofwel condenseert op de koude glazen.
Zo gauw je brilglazen dezelfde temperatuur hebben als de rest van de kamer trekt het vocht weer weg
anneliez
11 jaar geleden
Omdat er geen loze ruimte tussen de onderdelen van het oog zit. Er kan dus geen lucht achter komen, dus ook niet achter het hoornvlies.