Ik ben 23 jaar (vrouw) en ik plas best vaak in mijn broek. Bijvoorbeeld in de file. Wie kent dit en heeft tips ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je huisarts kent dit en heeft tips.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En anders neem je plastuitjes mee in de auto.
Ritsuka
11 jaar geleden
heb je vaker problemen met plassen? ga je op tijd naar de wc?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dit nu wel een tijdje maar niemand weet echt een oplossing.
Ik probeer bij iedere mogelijkheid naar de wc te gaan maar dan gaat het alsnog niet goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo alllemaal, heeft er aub nog iemand een tip ?
Wellicht uit eigen ervaring. Ik zit er echt mee in mn maag. En begin steeds meer te vrezen dat er weinig anderen zijn die dit hebben.
Dus mocht iemand een goed idee hebben laat het aub weten ! Alvast bedankt !
Summo
11 jaar geleden
Ik denk dat de antwoorden tot nu toe heel volledig zijn.
De tip is gewoon, zoek hulp.
Ritsuka
11 jaar geleden
ik denk dat je het beste gewoon eens bij de huisarts langs kan gaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens de huisarts is het eerder een geestelijk probleem dan een lichamelijk. Maarja wat moet ik daar mee ?
Ik voel me verder helemaal in orde ook geestelijk.
Ik moest het even aanzien maar dat heeft nog niet voor verbetering gezorgd.

Antwoorden (4)

Vraag een verwijzing aan je huisarts naar een fysiotherapeut die "bekkenbodemtherapie" geeft. In de basiszorgverzekering 2013 worden voor bekkenfysiotherapie in verband met urine-incontinentie tot maximaal negen behandelingen vergoedt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je wel eens aan kegeloefeningen gedaan? Deze zijn oorspronkelijk ontwikkeld om incontinentie tegen te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik herken dit een beetje. Maar kan je je probleem iets specifieker beschrijven? Voel je geen drang? Voel je wel de drang maar kan je je plas gewoon niet inhouden? Ik ben een man. Ik plas dan niet in mijn broek, maar ik knijp het zó hard dicht dat ik niet ga plassen. Als ik het dicht knijp, duurt het ongeveer 20 sec totdat de drang weg gaat. Na zo veel tijd komt het weer terug (heel vervelend is dat). Het lijkt op een zwakke blaas. Ik ben nog niet naar de dokter gegaan maar dat ga ik wel doen als het weer terug komt (heb het op dit moment niet). Misschien kan het een blaasontsteking zijn.
Ik zou lang de huisarts gaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaan meerdere oorzaken voor urine-incontinentie (soms door bepaalde medicijnen, na buikoperaties, verband met de bekkenbodemspieren, veel te dik zijn etc. etc.) met elk een eigen oplossing. Daarom is het beter om niet meteen het probleem proberen te verhelpen met alleen incontinentiemateriaal of bekkenbodemspier oefeningen zonder dat je de oorzaak weet. Begin daarom met een afspraak bij de huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik voel ineens drang maar dan is het negen van de tien keer te laat.
Zijn er hier mensen die ook echt in hun broek plassen op deze manier ? En wat doen jullie als zoiets is gebeurd hoe leg je dit aan mensen uit ? Ik weet me dan echt geen houding te geven. Ik hoor het graag.
(bedankt voor de reactie tot nu toe !)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt op het 1e gezicht als urge-incontinentie, zeg maar overactieve blaas. Dit kan ook meerdere oorzaken hebben. Komt meer voor, de huisarts ziet het wel vaker.