Hoe kun je jezelf ergens toe aanzetten?

Als je nu weet dat iets goed voor je is en je wilt dat ook echt wel gaan aan-of oppakken en toch komt het er op de een of andere manier niet van.. hoe pep je jezelf dan toch op om het wel te gaan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Visualiseer het eindresultaat.
Haal het beeld voor ogen hoe heerlijk het is om door het bos te gaan fietsen, als je er niet toe komt om je lekke band te plakken.
Stel je voor hoe heerlijk fris de werkkamer zal ruiken als je eindelijk de boeken op de plank hebt afgestoft.
Positieve motivering, dat stimuleert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Beloof je zelf een belonong als je het af het (of tot een bepaald punt bent) Bijvoorbeeld 1 kast schoon = 1/2 uurtje GV-en (of iets lekkers of..)

Toegevoegd na 15 seconden:
oeps beloning natuurlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de noodzaak te zien, als je de noodzaak van iets ziet hoef je niet eens gemotiveerd te worden, dan doe je dat meteen...

Als iemand met een revolver op je gericht zegt dat je de armen omhoog moet steken, dan hoef je niet gemotiveerd te worden... Je ziet de noodzaak en je doet het meteen zonder te denken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet jezelf bewust worden dat jij de baas bent over jezelf. Je weet dat je dingen wilt, maar ook andere dingen wilt.

Je wilt bijvoorbeeld studeren, maar je wilt net zo lief op gv waardeloze antwoorden geven die toch in de vergetelheid zullen raken.

Belangrijk is dat jij je prioriteiten helder heb. In time management wordt er dan ook onderscheid gemaakt tussen belangrijk en urgent Belangrijk maar niet urgent
Onbelangrijk maar urgent en onbelangrijk en niet urgent.
Door jou taken zo te sorteren dat je weet of deze belangrijk en/of urgent zijn, weet jij voor jezelf wat je te doen staat.

Maargoed, je moet jezelf dus de baas zijn..
Ik ga maar snel verder met studeren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In jezelf gaan kijken.

Kennelijk heb jij een mechanisme dat je datgene niet wilt doen. Dat mechanisme heb jij jezelf aangeleerd om je te beschermen. Waarvan wil jij jezelf beschermen?

Dat stukje is een terugkerende factor in je leven. Ga elke keer eens langs en zet die ervaringen eens naast elkaar. Ik durf te wedden dat je op een gegeven moment het patroon gaat zien. En de reden waarom je dit mechanisme hebt. Misschien heb je het wel overgenomen?

Als je het weet, dan kan je dit stapje voor stapje oplossen. Dan zal je zelf wel vrijer worden om datgene te gaan doen wat goed voor je is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie en wijze woorden. Patronen kun je veranderen zodra je ziet en begrijpt wat erachter zit. +1 van mij.
Door een planning te maken ,hang het zichtbaar op en gaan met die banaan .Koop voor jezelf iets leuks als beloning . Ga iets leuks doen ,waar je van op kikkert .
Komop kopop !! Heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag congoleo, en goed om je weer tegen te komen op GV :)

Door te begrijpen dat je er niets mee opschiet om het uit te stellen, het moment komt toch wel dat je het moet of gaat doen. Dus waarom niet nu meteen?

Jezelf iets onthouden wat goed voor je is, daar heb je alleen jezelf mee. Als iets goed is, kun je er maar beter direct mee beginnen en juist de dingen laten liggen die minder goed voor je zijn ;)

Zodra je het hebt opgepakt zal dat een goed gevoel geven. Waarom ook dit goede gevoel uitstellen? Succes ermee (als het jezelf betreft).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey meis..fijn je weer te "horen"....!
;-)
En een plusje natuurlijk.. thx..
Ja, dat kan. Als ik zeg dat je voor elke kast die je schoon zal maken 1.000 Euro krijgt, dan heb je ineens veel plezier in het schoonmaken van de kasten. Je zou het in ieder geval veel minder erg vinden, terwijl je hetzelfde werk daarvoor vreselijk zou kunnen vinden. Het is alleen moeilijk om jezelf ertoe aan te zetten om het leuk te vinden. Je moet jezelf proberen te belonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waartoe je jezelf wilt aanzetten. Maar in het algemeen helpt het overal te zeggen wat jevan plan bent te doen.Samenwerken met iemand is ook goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peppen vind ik raar.

Gewoon boos worden en de handen laten wapperen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Onbekend waar het om gaat - er is geen één manier die natuurlijk altijd werkt.

Minder vaag zijn (hoeft niet hier op deze site) maar in wat je wilt gaan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is heel erg moeilijk omdat je, hetgeen je wil oppakken, ook niet leuk vindt.
Dit zal dus altijd een strijd blijven.
Nou weet ik niet of dit erg belangrijk voor je is om te doen, maar is er geen mogelijkheid dat je iets gaat doen wat er op lijkt en je wel leuk vindt.