Kan je in Nederland als alleen staande vrouw ivf behandeling ondergaan?

De vrouw werkt en wil haar donoreieren in ruilen voor donorsperma.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een alleenstaande collega van mij heeft een ivf behandeling ondergaan. Dus je dit kan.

Alleen niet in de vorm van het ruilen van eieren voor sperma. Dus je kunt wel eieren doneren en je kunt wel donorsperma krijgen, maar het is geen ruilhandel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eicellen inruilen voor sperma is ook niet echt een handige deal. Dan heb je dat sperma, maar wat doe je er dan mee zonder eicel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eicellen maak je zelf aan, dus dat is geen probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft je collega die ivf behandeling in Nederland laten doe?

Andere antwoorden (2)

Eieren tegen sperma: mag ik er dan van uitgaan dat deze vrouw een normale cyclus heeft en dus in theorie ook op een normale manier zwanger zou kunnen worden? Dan is IVF een veel te zware methode. Ze zou dan kunnen volstaan met KID (kunstmatige inseminatie met donorzaad). Dat kan gewoon met een pipet tijdens de vruchtbare dagen van de cyclus.
Maar corrigeer me als ik het fout heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sperma is maar 2 uur op zijn best, daarom ivf en het is de bedoeling dat je de donor niet kent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe dan ook: IVF is geen kattepis. Als het effe makkelijker kan, zou ik er nooit voor kiezen... Bovendien kan de donor tegenwoordig niet meer anoniem doneren, het kind heeft nl. het recht om de naam van zijn/haar vader te kennen.
Ja dat kan...

Kun ze niet een man lenen uit een database van een bemiddelingsburo... Is dat niet veel beter en veel passender... Of laat ze inschrijven bij een partnerbemiddelingsbureau met haar wens, wellicht is er iemand waar zij zich goed bij voelt en dan kan die ander haar gewoon bevruchten of dat sperma laten inbrengen... Heeft ze wel alle mogelijkheden op een rijtje gezet als alleen die ze in de vraag stelt?...

Maar het kan wel degelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat doet ze en ja ze heeft alle mogelijkheden al uit geprobeerd. En ze wil er niemand in luizen om zwanger te worden.