Ik krijg geen tampon in door 'muur', klopt dit wel?

Ik ben 15 en al 2 jaar ongesteld. Ik heb eigenlijk nooit nagedacht over een tampon gebruiken, ik heb gewoon altijd maandverband gebruikt. Ook heb ik nog nooit echt met mijn vagina 'gespeeld'. Want als ik met een spiegel kijk, en met mijn wijsvinger en middelvinger mijn vagina 'open' hou, zie ik gewoon een soort 'muur' in het gat. Ik heb daar nooit met mijn vinger durven komen omdat het gewoon niet fijn voelt. Klopt dit wel? Ik heb nu net voor het eerst dus een tampon in proberen te brengen maar het lukt gewoon niet. Is er iets niet goed? Hoe gaat dit dan als ik ooit seks ga hebben? Is er niet een site waar ik een foto kan laten zien zodat mensen het begrijpen? (Hier zou de vraag dan namelijk verwijderd worden). Ik zit er echt heel erg mee dus.. Help me?

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn vraag is dus eigenlijk of het normaal is zo'n 'muur' te hebben, of moet ik gewoon harder duwen? Dat durf ik alleen niet..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vagina loopt ook niet rechtdoor, hierdoor kan jij het idee hebben dat je een 'muur' ziet.
http://www.netdokter.nl/index.cfm?act=thema.tonen&thema=2&subthema=16&info=289 Misschien heb je hier iets aan..
Ritsuka
11 jaar geleden
er bestaat geen muur in je vagina ingang, kan zijn dat het komt omdat je niet opgewonden genoeg bent dat het dciht lijkt.
door de spanning.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je wel genoeg ontspannen? Als je een tampon inbrengt als je alles gespannen houdt gaat dit moeilijk en doet zeer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer het eens met een tampon met inbrenghuls. Dat is glad en glijd makkelijker naar binnen. Ik ben 30 en loop met alle tampons ook te klooien met inbrenghuls gaat het veel makkelijker.
En verder ga jezelf een goed onderzoeken je vulva en je vagina. Neem wat olie op je vingers en wees nieuws gierig. Je hoeft niet bang tezijn dat je iets kapot maakt want het is gemaakt om babies uit te persen ;-)
Zelf kennis is alleen maar positief.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je geen moeder of een oudere zus ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wim, toen ik met tampons begon wilde ik (en velen met mij) absoluut niet naar mijn moeder of zus :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschieven goed kijken met een spiegeltje als je menstruatie hevig is. door een beetje te drukken met je spieren kan je dan misshien goed zien waar het precies vandaan komt. Foto's plaatsen op internet is echt een slecht idee. Nooit doen!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ytje, Het blijkt wel dat het in ieder gezin anders gaat.
Trouwens ik ben niet zo thuis in die afkortingen
maar wat bedoel je met :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh sorry Wim, ik gebruik soms al snel msn-emoticons, :p is een emoticon met een tong uit de mond, zo laat ik merken dat het soort van grappig bedoelt is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de uitleg.

Het beste antwoord

Ja, dat kan.
Hoewel het maagdenvlies in principe een fabeltje is, vooral waar het betreft het 'fysieke ontmaagden' tijdens de eerste keer seks, omdat het tegen die tijd vaak allang door andere (natuurlijk) oorzaken is ingescheurd, zijn er wel degelijk afwijkingen (of liever : variaties) waarin er sprake is van een slecht doorgankelijk maagdenvlies.

Hoewel het idee 'bij mij zit er geen gat' ook een kwestie kan zijn van te weinig bekendheid / vertrouwdheid met je lichaam (en bijvoorbeeld net op de verkeerde plek zitten met je vinger ), zijn er absoluut ook meisjes bij wie er wel degelijk iets van een obstructie is, en daar moet even naar gekeken worden. In de regel is het verhelpen een kleine ingreep.

Wat je ziet wanneer je met een spiegeltje kijkt, kan echter ook gewoon de binnenkant van de vagina zijn. Het is nu eenmaal allemaal heel soepel en elastisch weefsel. Angst, ongerustheid en onzekerheid kunnen het moeilijk maken voldoende te ontspannen om daadwerkelijk jezelf goed te ontdekken.

Vertrouw je het niet en lukt het je niet om ontspannen en voorzichtig bijvoorbeeld een vinger naar binnen te krijgen, zeker als het om welke reden dan ook pijn doet, neem dan contact op met de huisarts of gynaecoloog. Tien tegen één is het een minimaal probleempje, dat jaren en jarenlang van onnodige ellende en onzekerheid voorkomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je een tampon goed in wil brengen dan moet je totaal ontspannen zijn, anders lukt het idd niet. Je kunt het beste dan een beetje tegendruk geven, dus zeg maar een beetje persen. Bij sex hoef je niet bang te zijn, dan ben je vochtig en gaat het meestal vanzelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is echt per persoon verschillend lees ik al. Probeer gewoon wat houdingen uit die voor jou werken ;) (voor de vraagstelster)