Hoelang blijft ongeveer een half glas safari (puur) en twee kleine glazen pasoa in je bloed en mag ik op dit tijdstip nog paracetamol innemen??

Ik heb samen met mijn nichtje best veel gedronken ten laatste om 3uur snachts en ik wil rond 3uur in de middag gaan rijden en er is veel alcoholcontrole in de buurt.
Plus dat we nu met z'n tweeën hoofdpijn hebben ennparacetamol willen innemen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat wordt best riskant. Het ligt er ook een beetje aan hoeveel je precies gedronken hebt. Over een glas doet je lever ongeveer 1,5 uur.
In de link nog meer info en een manier om het uit te rekenen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De paracetamol zou ik maar even laten zitten, komt bij dat het de vraag is of het wel echt gaat helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo riskant? Die 1,5 uur alcoholafbraak per standaardglas is correct gesteld. Dan kom ik op 1,5+1,5+0,75=3,75 uur. Dat is ruimschoots binnen de 12 uur 'wachttijd' dus eveneens ruimschoots afgebroken op het moment dat (12 uur later) achter het stuur wordt plaatsgenomen. Van mij mag daar bij wijze van uitzondering ook nog wel een paracetamol bij maar erg goed voor je lever is het allemaal niet.