al 2 1/2 maand lang buikpijn?

Hoi,

Ik heb al 2 1/2 maand lang buikpijn, rechts midden in mijn buik,
en de artsen zeggen ernstige obstipatie, daar heb ik medicijnen voor gekregen, maar de buikpijn is niet weg.
Toen heb ik laatst te horen gekregen dat ik de dientamoeba fragilis parasiet heb, daar heb ik een antibiotica kuur voor gehad, en helemaal afgemaakt,
maar je raad het al, de buikpijn is nog steeds niet verdwenen...

Kennen jullie dit misschien?
Reageer dan alsjeblieft, want ik ben er nu helemaal klaar mee..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Spijsverteringsproblemen geven vaak een krampachtige pijn door de hele buik. Het kan hier gaan om voedselvergiftiging, te snel gegeten hebben of iets verkeerds gegeten hebben
Pijn die in aanvallen ( koliekaanvallen) komt en rechts boven in de buik voelbaar is, wordt vaak veroorzaakt door galstenen
Pijn of een branderig gevoel in het midden van de buik, komen vaak door maagproblemen zoals bv een maagzweer.
Pijn die rechts onder in de buik zit en een zeurend gevoel geeft, kan veroorzaakt worden door een blindedarmontsteking.
Onderbuikpijn en/of rugpijn kan veroorzaakt worden door een blaasontsteking of menstruatie.
Er zijn erg veel oorzaken van buikpijn. Het is daarom erg moeilijk om een diagnose te stellen. Daarom is het belangrijk dat een patiënt erg nauwkeurig zijn klachten beschrijft.
De behandeling van buikpijn is altijd afhankelijk van de oorzaak, de ernst van de pijn en de aard van de pijn.
Ik zou als ik jou was een echo laten maken mits je met buikklachten blijft lopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan misschien ook een niersteen zijn. Om zo'n eventuele niersteen op te sporen, maakt men een rontgenfoto. Ze doen ook wel eens zo'n ding over je lichaam wrijven waarmee ze in je lichaam kunnen kijken (kan niet op de naam komen), maar da's veel minder precies (veel lagere resolutie).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Je bedoelt een echo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een echo en rontgen heb ik ook al gehad, maar ook daar is niets uitgekomen.