wat is het verschil tussen culturen wat smaak betreft?

hangt smaak ook af van je cultuur of wat je gewend bent te eten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zeker weten, mij maak je niet blij met gebakken sprinkhaan, maar in Thailand smullen ze ervan. De kans is zeer groot dat als ik in Thailand was geboren ik het had leren eten en er ook van zou smullen.
Ik vind het vooral niet lekker vanwege het idee, het zit niet in onze cultuur om sprinkhaan te eten, wel weer een rauwe vis met uitjes....ook gek eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pittig eten kan je idd leren, is een kwestie van wennen.
Daar zijn veel verschillen, te veel om op te noemen.

Zoals de Chinezen de traditie hebben om met Chinese stokjes te eten, eet men in de Oost-Afrikaanse cultuur met de hand. En wij met bestek.

Er zijn culturen waar het eten van insecten en maden heel normaal is. Hier gaat dan ook komen, omdat het een goede bron van eiwitten is en niet zo milieuvervuilend als het "kweken" van vlees.
Maar omdat het niet in onze cultuur zit, zal de invoer ervan veel tijd kosten.

In Peru eet (en fokt) men hamsters, zoals wij dat met konijnen doen. [ Of wat althans tot voor kort heel normaal werd gevonden]. Dus niet om te knuffelen, maar om te eten.
In China eet men graag een lekker mals hondje. Vooral in het noordoosten, de Dongbei, en het verre zuiden is het een delicatesse maar ook in Beijing is het in vele restaurants te krijgen.
{ik zal voor de tere zielen geen foto bijvoegen}.

In India en Pakistan wordt het eten over het algemeen veel heter gekruid dan bij ons.
Een voorbeeld is de verschillende soorten curry's.

Trouwens, het Chinese eten wat je hier in de restaurants krijgt, heeft niet veel te maken met het "echte" Chinese eten in China.

Dus ja, smaak en wat en hoe je eet hangt af van wat je gewend bent.
Hoewel de wereld steeds kleiner wordt en er dus steeds meer "wereldvoeding" overal te krijgen is, zijn er nog steeds grote verschillen.