Hoe heten de kleine 'flapjes' aan de binnenkant van je wangen?

Die 2 kleine openingetjes aan de binnenkant van je wangen. 1 recht, 1 links. Op de hoogte van je kiezen van je bovenste kaak. Hoe heten die?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K
Cryofiel
11 jaar geleden
Huh?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb daar geen flapjes. Waarschijnlijk ben je een uniek exemplaar in de wangflapjes-uitvoering!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ze ook... Ik dacht dat het littekens waren van het tevaak op je wang bijten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ze ook! maar geen idee hoe ze heten
Cryofiel
11 jaar geleden
Waar zitten ze dan? Ik kan met mijn vinger langs de binnenkant van mijn wang bewegen, van tegen de onderkaak aan tot tegen de bovenkaak aan, en van de hoektanden tot voorbij de verstandskiezen, en alles voelt glad aan, zonder flapjes. Wat moet ik me erbij voorstellen - een loshangend lapje dat naar beneden bungelt?
Kristal
11 jaar geleden
Het is bij mij meer een verdikkinkje, en als je er per ongeluk op bijt of het is ontstoken is het een flapje. Het zijn de speekselklieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn het nou flapjes of openingen?

Het beste antwoord

Die flapjes heten speekselklieren.
En soms gebeurt het, als je gaapt, dat er wat druk op de speekselklieren komt te staan en dan "sproei" je een mooi boogje speekseldruppeltjes naar buiten.
Kristal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt, het oorspeekselklier dankjewel