Waarom trilt mijn kuiten na het hardlopen als ik dan op mijn tenen sta?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik doe altijd een warming up en cooling down. Maar alsnog heb ik dan last van trillende kuiten als ik op mijn tenen sta. Is dit op een of ander manier te versterken door een bepaalde oefening?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat het iets te maken heeft met de glycogeenvoorraad in je spieren.. Die is na het trainen altijd erg leeg en het duurt even voordat de suikers die je daarna consumeert er weer voor zorgen om dat tekort weer aan te vullen. Ik had vroeger precies hetzelfde, maar sinds ik genoeg dextrose inneem en ook een banaan eet na het trainen is dat opgelost. Dus misschien is een banaan na het trainen wel de oplossing voor jou.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik drink meestal gewoon veel water na het hardlopen. Ook eet ik dan een portie noten, peulvruchten en andere groente voor de eiwitten en vitamines. Het innemen van suikers doe ik altijd voordat ik ga hardlopen, om zo veel energie te verzamelen voor de training. Het klinkt ook logisch om na het trainen suiker in te nemen. Je energie is dan namelijk laag. Ik zal mijn eetpatroon dus moeten aanpassen. Bedankt voor je antwoord, ik zal het uittesten.

Andere antwoorden (1)

Dat komt omdat je deze spieren veel hebt gebruikt bij het hardlopen. Niks aan te doen, geeft gewoon aan dat je spieren moe zijn en dat het tijd is rust te nemen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de antwoord. Ik wilde eigenlijk weten waarom mijn kuit spieren het niet aankunnen. Ik train al een tijd maar ik heb er nog steeds last van. Volgens mikey zou het kunnen liggen aan mijn glycogeen voorraad. Ik zal proberen om meer suiker binnen te krijgen om deze voorraad dan op te vullen.