Tampon of toch maandverband op lichte dag?

Op mijn zware dagen gebruik ik mini tampons. En op lichte dagen maandverband. Omdat ik lees dat je zo om de 6 tot 8 uur moet vervangen. Maar op lichte dagen is een tampon niet na 8 uur en doet het zeer om uit te halen. Kan ik het langer laten zitten of toch een maandverband gebruiken. wat ik toch minder prettig vind

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Ik zou toch voor maandverband gaan, aangezien een tampon zeer doet. Als het elke keer te droog is om uit te halen heb je ook kans dat je wat beschadigd van binnen en dat wil je natuurlijk niet.
Je hebt ook inlegkruisjes die niet zo groot zijn als maandverband, deze zijn vele malen dunner en smaller dan gewoon maandverband. De meeste vrouwen gebruiken dat op lichtere dagen. De bekende merken hebben die wel in het assortiment. Kijk eens bij de drogist of supermarkt. (bijvoorbeeld libresse, always, huismerk, etc..)

Toegevoegd na 3 minuten:
En je tampon beter niet meer dan 8 uur laten zitten in verband met TTS, ook wel tamponziekte genoemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is dan wel jammer.. Je hebt wel veel verschillende maten daarin, het is misschien gewoon proberen ;)
Wat je ook nog eventueel kan doen is kijken naar een menstruatiecup en/of softcup. Dat is een soort silicone cupje die je inbrengt die dan het bloed opvangt. Deze producten zuigen niets op zoals een tampon, dus zal je geen last hebben van dat schurende pijnlijke gevoel. Je kan hem zelfs inbrengen als je niet ongesteld bent, wat met een tampon wel moet. Deze kun je zelfs tot 12 uur laten zitten want je hebt ook geen kans op TTS.
Je hebt veel verschillende soorten en maten, ik zou even googlen. ;)
Een tampon mag je ook 's nachts dragen dus dat 6-8 uur verhaal is een beetje overdreven. Op de verpakking van OB staat dat het 's nachts gewoon mag en dat je overdag het liefst die 6-8 uur er tussen moet houden.

ALS je koorts krijgt moet je gewoon even erbij zeggen dat je tampons gebruikt.

Gewoon gebruiken wat je prettig vindt en dan zou ik als ik van huis ga dus toch gewoon een minitampon gebruiken.